|
|
|
|---|---|
|
Jag är ute efter lågkompskolvar till min 3.6 M-motor men jag har ingen aning om måtten på dom. Jag känner inte riktigt för att plocka ur en kolv nu mitt i sommaren bara för att mäta lite. Så om någon vet måtten eller om någon har lågkompskolvar att sälja så är jag tacksam. Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se | |
|
vi skall ocksa halla pa med en 3.6:a snart, sa om jag hittar kolvar, sa sager jag till... men det blir nog JE Pistons Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Det vore skitsjyst... Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
Hallå........ Jag vet inte hur bråttom ni har.......... Men jag håller på att förhandla med en kille om kolvar......... Vi är väl några som ska ha.... Hmm, desto fler vi köper desto bättre är det väl!!?? Men som sagt jag tror det drar ut lite på tiden.... Men jag är rätt envis..... Och "möljar på" tills det blir något... //Jesper |
|
|
oki... rakna pa mig da Jesper :), vad ar det for kolvar, om man far veta. (du kan mail'a mig om det) Jag har inte sa brottom, bara det blir tills hosten, eftersom vi kommer nog arbeta med den under vintern. Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Jag har ingen panik, ska börja bygga efter sommaren. Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
Melander här är intresserad av kolvarna men vill fortfarande ha måttet på kolven... Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
|
skall du ha bara diametern, sa ar den: 93,4 skall du ha alla exakta matten, sa ar det val bast att skicka en av de originala i stallet. Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
OK, diametern är 93.4, kanon det. Är bara det att jag vill inte skruva isär motorn bara för att få måtten, eftersom jag ska åka i den hela sommaren. Jag hade tänkt mig att detta skulle bli ett budget bygge, men det verkar spåra ur. Från början tänkte jag svarva ner kolvarna 2mm och fixa en packning i koppar på 3mm för att få ett lägre komp, men, men. Mikael Melander mikael@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
Hej........ Jag har hållit på att jaga dessa kolvar ett tag nu... Hmm, det har visat sig att det inte är så lätt att bara beställa direkt från levernatör. Speciellt inte att få bra pris i kombination. Hur som helst har jag en kontakt i USA som troligen kan hjälpa mig med kolvar... Men jag måste speca lite mer exakt hur de ska se ut... Och i ärlighetens namn är jag lite osäker hur de ska se ut... Med kolvringarm om bulten ska sitta i mitten osv... Hmm, kom järna med tankar angående detta... Killen rekommenderar starkt att vi ska köpa CP kolvar... Men vi får lov att beställa alla likadana... Och jag tänker mig 94mm borr och 8,5-8,8:1 i komp..... //Jesper |
|
|
Hej........ Jag har hållit på att jaga dessa kolvar ett tag nu... Hmm, det har visat sig att det inte är så lätt att bara beställa direkt från levernatör. Speciellt inte att få bra pris i kombination. Hur som helst har jag en kontakt i USA som troligen kan hjälpa mig med kolvar... Men jag måste speca lite mer exakt hur de ska se ut... Och i ärlighetens namn är jag lite osäker hur de ska se ut... Med kolvringarm om bulten ska sitta i mitten osv... Hmm, kom järna med tankar angående detta... Killen rekommenderar starkt att vi ska köpa CP kolvar... Men vi får lov att beställa alla likadana... Och jag tänker mig 94mm borr och 8,5-8,8:1 i komp..... //Jesper |
|
|
Jesper, jag haller pa att bestalla dem kolvarna hos JE Pistons, powder coated, men funderar fortfarande om det skall var 8.5 eller 8.8 i komp. Lutar mig mot 8.8 eftersom jag tanker inte ladda mer an 1.3-1.4 bar. Vi har arlig rabbat hos JE Pistons eftersom vi redan bestallt ungefar 10 olika kompletter till 4 och 6 cylinders motorer. Undrar om din idee att ha 94 mm kolvar, varfor?? Om det finns fler av er som vill ha de, sag till. Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Hej!!!!!!!! Hmm, Kysr jag har klantat bort din E-mail adress..... Kan du skicka mig ett mail eller skriva den här?? 94mm....... För att få blocket borrat.... Många 3,6l motorer har rasat med repor i cylindrarna som följd... Bla min motor.. :-( 8,8 i komp... Det är väl bra!! Hmm, är ju lättare att sänka än att höja om man vill ha lägre komp... Hur ska ni speca ringar osv?? Vad skulle de kosta?? Vart beställer du dem?? //Jesper |
|
|
keyser@keyser.neostrada.pl Bestaller kolvarna direkt hos JE Pistons tillsammans med ringar, vid bestallning specifierar man, att du kommer ha turbo och nitro. Kolvarna skall vara powder coated osv... Jag kan gora bilder pa dem kolvar vi bestallde till en Audi S4 2.7T. Jag kommer veta exakta priset den har veckan. PS: har du fatt kabeln? Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.