|
|
|
|---|---|
523i_96 |
Hej! Vad är det som gör att det rostar så fruktansvärt runt fjädertornet på E28? Är plåten dubbel och det kommer fukt emellan där? Jag har rostangrepp runt det vänstra tornet. Rosten finns liksom mellan tornet och framskärmen. Rostskadan är en handflata stor men det har inte rostat igenom. Jag har försökt att spackla och lacka men spacklet vill spricka. Det måste vara spänningar i plåten. Har någon tips på något som inte spricker så lätt som pp100 spackel? Är det ett stort ingrepp at byta ut plåten? Hur mycket rost får det vara innan det finns risk att fjäderbenet flyger upp genom huven. Tacksam för svar! Mvh: Magnus |
|
jag besiktade min ena 528 för nån dag sen , den är det rosthål på bakom höger fjäderbenstorn, besiktaren kollade upp all plåt i hjulhuset och allt bärande och konstaterade att det är dubbelplåt runt tornet och plåten som jag hade hål i, den bakom tornet mot torpeden är en tunn "täckplåt" så är det inte hål genom runt tornet så är det nog inte risk att det släpper å sticker genom huven har för mig att Plastic Padding har ett spackel som är elastiskt, heter tillomed Plasic Elasktic =) --- blinkar för omkörning i sommar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.