AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
662

Vad ska jag ha för lufttryck på däcken

Er
155
Erkan
318is 94
Tjena jag har köpt ett par däck. Vad ska ska jag ha för luft tryck på däcken, De 215/45 R17 Runt om. När jag skiftade till sommar hjulen så fyllde mannen 2,5 bar på alla däck. Jag tyckte att det var för mycke. så jag gick till stationen och sänkte till 2,2 bar

Bmw is bmw
Co
85
CostasA
330ci -02
I de flesta bilen så står det i manualen, eller i tanklocket
kika där
Jag vill påstå att du inte kan följa rekomendationen som står i manualen. Det trycket är på tok för lågt.
I mina 215/40-17 så ligger jag på runt 2.8 fram och bak. Ofta mer än så fram, då däcken tenderar att "vika" sig och gå på sidan av däcket, detta vid hårdare körning.

Det enda som jag tycker fungerar är att prova själv. Om du kör på bana så märker du väldigt fort vad som fungerar eller inte.

Det är klart att komforten spelar in till viss del också, men pumpa på och håll koll på slitage osv.

Själv har jag investerat i dessa två produkter.
Länk
Länk

Jag kollar ofta lufttrycket i mina däck och testar gärna olika tryck.

/Anton
Tillägger att det är en bra ide att skaffa en tryckmätare som du alltid använder för att kolla trycket i dina däck.
Med en och samma mätare vid varje tillfälle så vet du vilka värden som stämmer, oavsett om din mätare visar lite fel så har du ett värde som du vet fungerar.

/Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.