AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.710

Glaslucka/Shoppinglucka e34

Hi
69
Hille
528iA -97
Min glaslucka öppnas av sig själv vid körning.
Har testa att skruva låsskruven in och ut i olika lägen för att få den att fastna, men lik förbannat åker den upp.
Är den någon som har tips?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Kortslutning i kablaget? Dålig mikrobrytare?
Hi
69
Hille
528iA -97
Tack!
Den låser, men äker man i ett gupp eller liknade så låser den upp sig.
Man kan justera skruven, kanske har justerat den för löst eller för hårt.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Hille: Ditt fel ligger troligtvis på samma ställe som alla andra E34 Touring nämligen kabelstammarna uppe vid gångjärnen, och är det glasluckan så är det stammen i på höger sida..du kan få fel som du inte trodde var möjligt när kablarna blir nötta som tex den låser upp sig själv när den är parkerad stora luckan börjar låsa upp dimljuset börjar lysa..du kan bli inlåst i bilen när du stannar, rutorna går upp dörrarna låser det hände mig du kommer inte ut då det går inte att öppna innifrån när den låst
Hi
69
Hille
528iA -97
Tack för svaret!
Jag skall kolla upp det.
Det är nämligen lite andra fel också, typ elhiss höger fram har lagt ner samt att höger dörrens c-lås fungerar som den vill.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Felen som kan uppstå vid kortslutningar i bakluckans kabelstammar är oftast enbart relaterade till att lyset är påslaget har du en importbil så du måste sätta på ljuset så ska eventuella fel upphöra då du släcker..däremot så kan luckan fortfarande gå upp utan att ljuset är på....om du öppnar luckan så tittar du vid gångjärnen så ser du den kraftiga böjen på kablarna där går de av ..går att laga men man måste hitta en fintrådig mycket mjuk sladd..det är 16 sladd i vänster 9 i höger om jag inte minns fel..finns nya stammar också 1300 kr st...men i ditt fall kan du även ha fel på microbrytaren alltså kontakten som handtaget går emot det är inte heller helt ovanligt...det var så det började på min Touring att glasluckan gick upp när jag körde..sen efter ett tag kom hela luckan,sen blev det mer och mer tillslut blev jag inlåst när jag skulle ur bilen..men det släppte när jag släckte lyset
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.