AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
870

Vilken färg?

Vet nån vad det är för färg på den här bilen? (dålig bild men det var den enda man såg färgen bra på)

Länk
Aubergine färgkod 348 en kortlivad färg inte direkt snygg i mitt tycke lila behöver metallic för att vara snygg.

Mvh Stephan
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Det kan ju även vara någon annan färg, technoviolett tex. men han som svarade tidigare måste ha vunnit VM i bmw färger för jag fattar inte hur.....
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hehehe!
kortlivad??? nu får du nog förklara dig!
Technoviolett är en metalliclack det är inte Aubergine så den gick att räkna bort direkt, sedan tog jag fram övriga bilder på 523-97:an och då var det inte svårt alls.

bakmiki; Kortlivad=fanns inte länge 1996-98 till E39 är inte direkt länge jämför med Diamantsvart eller 086 Svart som fanns långt över 15år.

Mvh Stephan
STEFAN 735i, denna färg finns som tillval (så klart) till ALLA tillverkade E39 dvs från 96-03 varför jag inte anser de nvara kortlivad. Svart kommer därimot ALLTID att finnas..även 50 år framåt.
BAKmiki; Om du ska räkna med Individual så är ingen färg kortlivad du kan få en ny BMW i Volvos Frostgrönt som fanns ett halvår 1997 men jag syftar på det ordinarie färgprogrammet och då fanns inte Aubergine speciellt länge.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.