|
|
|
|---|---|
| hej ja va och tittade på min dizel och såg en bult som sitter i blocket (till vänster om oljefiltret) är det där den sitter på td´n eller? sen såg ja på 325an att det satt en bult där med. kan det gå att sätta oljereturen på 325an där? eller vad är det för någon bullt? | |
|
Den bulten du syftar på är nog en tapplugg till kylvattnet! Sitter som lite längre bak på motorn? Blanka däck AB |
|
| stämmer bra.. då va det till vattnet då.. fasen också.. men vart sitter den på td`n? | |
| jag kan kolla på min motor imorgon, och ta ett kort kanske ! | |
| det vorre kul å se vart den sitter. | |
| Axel_E30 : råka glömma å kolla, jag fixar det imån ! | |
|
På 524TD sitter den iallafall i tråget(plåttråg) HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD |
|
|
kollade idag, och returen sitter ca 3-4 cm ovanför motorfästet ! Och motorn är från en 524 td. Tog bild, men kunde inte lägga upp den ! |
|
| axel:har du stoppat i turbo än? | |
| i dieseln alltså | |
| helgonet: nopp det jag jag inte gjort håller på med turbon i 325an. ska bygga nytt grenrör till den i morgon eller i hlegn.. men vorre kul å sätta dit en snurra på dizeln också. men hur gör man med pumpen? bytta eller går det att skruva upp den? | |
|
har en komplett 524td motor exkl veven, grenrör, tråg , ifall du är intresserad av pump ! MVH/Niklas |
|
| köp | |
| jag vet inte funderar på att köppa en 325tds i stället. men vet inte. hur pass bra går 324 TD? har hört att det kan bli bra knuff i dom. men visst hjälper det inte att bara ätta dit en turbo på en Dizel? mer luft hjälper väll inget. en dizel är ju inte beroende av rätt mängd luft mot soppa. det är ju mer soppa man ska ha in.. (vilket innebär att man måte ha mer luft) men förstår ni hur jag mennar? | |
|
en 324td går djävligt bra om du ställer upp dom plus stoppar i en intercooler en 325tds väger ju mycket mer än en 324td så givetvis hänger den inte med dom bilar jag kört ifrån är mb320cdi-03 200hk mb 320coupe -01 224hkr volvo v40 2.0turbo bmw 325i och liknande bilar i 200hk klassen den stora nackdelen är att den inte går så fort tack vare den dumma utväxlingen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.