AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.260

Helgpyssel! :-)

Sida 2 av 2
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Caspar: Jag har ett GAS 4001 Silver det fyrkanaliga som jag inte har nån glädje av längerer men skulle kunna tänka mig ett 2001. Har köpt ett Bazooka 500W RMS i 2 ohm till baslådan. Så nu har man två kanaler över. Intresserad av ett byte?

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jovisst gör jag något dumt. Ljudet blir nog inte helt optimalt från baksystemet. Ävenom jag gärna vill ha ljud runt om så är det mest för flexibiliteten jag sätter in baksystemet.

Största anledningen till att jag stoppar in det systemet är att jag gärna åker på semester med bilen och då får bassystemet flytta på sig, men jag vill ändå ha en viss ljudmassa kvar.

Resultatet blir att jag då kopplar om frontsystemet så det drivs av stereon och baksystemet drivs av det lilla Alpina steget (skall in i förvaringsboxen bakom sätena). MB Quart 6,5" klarar faktiskt frekvenser ner till 38Hz, kanske inte med samma tryck som en riktig bas men iallafall.

Genom att sätta 5,25" i kickboxarna slipper jag modda något där men bak slipper jag inte undan hur jag än gör så då kan jag ju lika gärna välja något större högt där.

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Anders: Hur gammalt är steget?? Det har ju inte tillverkats på 2-3 år?? vilket blir trist om det pajar.. Jag får fundera. 4001'an är väl lite längre också om jag inte misstar mig, så jag måste mäta lite också...

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.