AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.261

Helgpyssel! :-)

Sida 1 av 2
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Så blev det nya stereogrejer till Monstret!! :-)

Sony CDX-M8800 MP3-CD spelare
2 x MB Quart RWE252 10" basar
2 x MB Quart RCE213 5,25" + 1" frontsystem
GAS Silver slutsteg C2001 till basarna
Orginal Alpina V12 slutsteg till frontsystemet

Så får vi se om det blir bra, skall bygga baslådor mm i helgen samt demontera halva bilen för bra kabeldragning... Håller alla tummar jag har att ljudet blir som det skall!!

BMW orginalprylar lär bli över Business RDS stereo, Infinity högtalare, Alpina CD-växlare.. Någon som behöver byta något trasigt kanske kan vara intresserad att ta sakerna annars får skrotpelle leka med dem.

/Caspar
Nu kan jag ingenting om bilstereo, men det där blir nog trevligt kan jag tänka mig!
Business-stereon och CD-växlaren får du gärna skänka till mig :D

Se till att få ihop bilen tills nästa helg bara så att du och Mr Hamann kan poppa tillsammans på Z-träffen :)

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Givetvis skall Du få alla delar som blir över!! Vet inte om jag får ihop bilen, men stereon skall nog vara på plats!! :-)

Funderar just på om jag trots allt skall ha ett baksystem... Gurusarna säger att det inte blir någon skillnad, men jag är ju bara en glad amatör.. :-)

/Caspar
2 st 10" basar? men gu, kommer inte bli mkt över i skuffen om de dessutom ska ner 2 slutsteg..^^
hur många liter kan en låda va till dom basarna som lägst?? funderar nämligen på att byta upp mig 2" till 10 jag ...

//Svebba
- Jag är schnell !
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
29 liter / st rekomenderas till dessa 10".

Det blir någon form av löstagbar variant. Jag åker ju gärna på semester med bilen och då får väl stereons egna 4x52W duga utan subbar..

/Caspar
Gärna bilder då det är klart, tänkte jag skulle trycka i en Stroker 18" i min, 12" i bagaget var för lite ;)

Men seriöst, fnukar det att trycka i 2st 10", vart??

19" :-)

VD med R&D

"M ROADSTER"
BoZton Grodan
Yatooil....& vad ska du driva det med??
-Vill du kan du låna ena reaktorn på Barsebäck.
Skämt o sido har man ingen nytta av en bas i den storleken i en bil, det körde man på -90talet. En högtalare med den konarean som en 18" har blir allt för seg. Kör istälet en hel flock 8" & ett riktigt slutsteg som kan lämna ström, vilket är det viktigaste. Förr fanns det fina steg tex soundstream klass A.
-Själv har jag kört en hel bil med 2X10 i basen & frontsystem på 2x20W. Bra nedlastat & varmt som fan blev det, men visst spelade det*

// BoZton Grodan
Caspar: Hygglo! :D

Här finns förresten lite att läsa om stereouppgradering i Z3: Länk

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
BoZton Grodan
Jag är lite nyfiken på denna, om möjligt ganska taniga raketen.
Länk

Såg någon som monterat in denna vid passagerens fötter.
Liten, smidig och man får in basen i bilen isället för att skaka plåt i bagaget. Sen är frågan hur den låter??

Någon med erfarenhet`? av denna`?

// BoZton Grodan
Bozton: det är den jag hade i tankarna. såg i galleriet att han med kromade rattinläggen i M-ratten hade den oxå fast framför passagerarsättet.
Enligt min radiosnubbe är den mycket prisvärd och skulle passa i min coupe . fast till slut ville jag inte kompromissa bagageutrymmet mot basljud, speciellt som nya stereon lyfte upp ljudet väsentligt.

Mattias: såg du att på länken du angav finns även Dogges bygge?
BoZton Grodan
Z3c 4 ever...*s*...
Jag har med sett det basröret på någon bild men nu kan jag fasen inte hitta var det va...

Är lite sugen på att köra på det & ett bättre framsystem som jag ska driva med en gammal goding som ligger & samlar damm Rochford Punsh 40*
// David
Bozton: Stroker 18 blir bra, har en polare som har en 850turbo, bilgalning med 600hk i som har 2st Stroker 18" i sitt bagage, går knppt sitta i hans bil när han drar på.

Basröret, kan det verkligen vara någonting att ha, låter lite väl litet för att göra någon effekt. Skulle behöva 10st isf ;)
Hängandes basrör i hela bilen, som en julgran ;)

19" :-)

VD med R&D

"M ROADSTER"
Okej!! Jag såg att MDS hade en 10" som endast kräver en baslåda á 19 Liter, en sån tror jag attjag ska åka in och prova någon dag framöver :-)

Antar att det inte finns någon som testat dragit in ett basrör in i coupén från baslådan!?

//Svebba
- Jag är schnell !
Mr Hamann
ThaMaztr: Jepps, poppa ska jag med mina Impact och Focalgrejor.

// Mr Hamann
Bozton: här är den Länk ser lite trångt ut för passageraren.
BoZton Grodan
Tack Z3c 4 ever.
Lite trångt för passageraren..hmm ..ja ja ..
Gillar ändå inte brudar med stora tassar...*s*
;-) dem kan ju sitta med benn i kors
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
BOSE hade en fåtölj på 80-talet med en talspole monterad direkt i ryggstödet. Kräver ingen luftvolym, eftersom man blir påpucklad i ryggen direkt av baspukorna.....

Annars får väl du Yatoil plats m 4 st 18" i varje hjul :D

Sorry, fredags-urspårning.....
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hmmm...

Det blev ett slutsteg till och mer högtalare... har pulat hela dagen, men det är tungarbetat.. blir nog klar... 2008...

Skall ge mig på att få in 6,5" fram och 5,25" bak med skrikor till respektive, dessutom de 2 x 10" i skuffen. Sammanlagt tre slutsteg. Matningen blir via 33mm2 kabel med 140A avsäkring, men den räcker egentligen inte för max effekt...?!?!?

Fick slut på batteriet medan jag mekade... Varför har inte OK's GDS hallar avgasuppfångare för 4 pipigt??

Yatooil: 18" kanske funkar om man gillar R&B eller någon annan musik med slö bas... Men plats!?!??!? Du får rikta den ner mot ljuddämparna eller nåt... Själv lyssnar jag sällan på musik under 140bpm så 2 x 10" blir utmärkt.

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Svebba: Jag tror Rockford har en 10" som bara kräver 16liter...

/Caspar
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Caspar: Du håller väl inte på och gör nått dumt nu?? varför ska du ha ett system bakom stolarna i en cab. Kan ju förstå tanken att ha högtalare bak i Coupen om man har en hund där som hör dåligt =)
Spelar man musik så vill man väl ha ett naturtroget ljud. Bandet som spelar framför en inte bakom (skulle ju vara som att sätta sig bak och fram på bion)
Om du nu ändå kastar ut en massa pengar & arbete så varför kör du inte med 6.5" i dörrarna, ända stället de får plats enligt mig i alla fall i en Z3. Diskanterna i A-stolpen & vill du hålla på och mecka så sätter du 4" tummare på instrumentbrädan.. Vad för sorts låda tänker du bygga till 10"orna då?

Z MMM Coupe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.