|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är intresserad av en 328 Ci som jag hittat hos en handlare i Tyskland. Eftersom jag har lite blandade frågor lägger jag tråden i detta forum. Länk till bilen ifråga: Länk Som ni ser är bilen registrerad 11/00, innebär det att den registreras som -01 i Sverige? Tycker ni att priset verkar rimligt, den ser ut att vara i fint skick? Sedan funderar jag lite över utrustningen. Den har skinn, sportstolar etc. men saknar navi/tv. Är det är det en stor nackdel? Är det förresten någon som kan urskilja om det är den nyare eller äldre sportratten? Tacksam för synpunkter i allmänhet. Jag har kontaktat handlaren men vill ha lite bra frågor att ställa, samt prutargument. /Kristian | |
|
Om det är en nackdel att bilen saknar navi/tv är svårt att säga. Jag har det i min bil, men det är ju sällan jag har någon nytta av det på hemmaplan. Däremot var det en stor fördel när jag senast var i Tyskland med bilen. I Stockholm kan det också vara bra att ha navi, speciellt om man får in indikeringar på olyckor m m, något jag hade nytta av så sent som idag. Tv-funktionen har jag knappt någonsin använt. Min son vill gärna visa den funktionen för sina kompisar när de åker med i bilen, men annars är den nästan aldrig på. Således, det beror ju på hur du tänkt använda bilen. Sedan misstänker jag att du funderar på hur lättsåld bilen blir i framtiden. Omöjligt att säga, men har du tänkt behålla bilen några år så tror jag inte det spelar så jättestor roll. Min bil är inreggad i Tyskland 11/00 och den räknas som årsmodell 01 i Sverige. Snyggt med grått skinn tycker jag f ö. |
|
| Sedan är ju adressen till säljaren Daimlerstraße. På en gata med ett sådant namn borde man ju inte få sälja BMW, ett klart prutargument :-) | |
|
328 fick aldrig den nya generationen sportratt med multifunktion. Ja ser att den har en 330 front, dvs silverfärgade inlägg i fronten längst ner. Dessutom ser de ut som de sitter "titan" inlägg i strålkastarna, dvs även det 330 standard. Den verkar ha lite 330 ambitioner :) Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Navigatorn har jag själv igen större användning för utan tänkte framförallt på andrahandsvärde, men jag förstår din son, visst är det fräckt med TV =) Att delar är bytta tycker jag egentligen inte om. Föredrar helt klart orginal, men det kanske kan ases OK men 330 front? Vad tycker ni om priset, hur myckat kan man pruta? Vill inte lägga ett idiotbud och göra mig ovän med handlaren, men ett bud på 17.500? |
|
|
Stör mig inte alls med 330-front. Riktigt snyggt. Personligen skulle jag bara kolla att bilen inte är krockad. Ser dock att det står "unfallfrei" i annonsen så förre ägaren ville väl bara få andra att tro att han investerat i en 330.. Pruta per mail eller telefon brukar inte gå. På plats med pengar i näven kanske 5 %. Riktigt snygg bil som sagt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.