AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
606

Byta ruta på 318-87..

Det var ett bra tag sedan man var här senast!

Jag undrar om man kan byta frontrutan själv på en 318-87? eller är det så jävligt att dom är limmade så att det inte går att köpa en begagnad?
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Limmad tror jag inte den ska vara.

Min bil: Länk
/Daniel
Lo
87
Low
E30 325i touring -90
E30 320i -83
Den går att byta själv. Inte limmad, men man måste vara jäääääätteförsiktig! Använd lite fett på rutlisten så att rutan glider lite lätt däri. När du sätter i rutan så kommer det att vara lite trixigt att få den yttre delen av listen utanför rutan, det lättaste är då att peta ut den inifrån, med ett brett, smalt icke-metallisk verktyg. Jag lärde mig av mina misstag efter att ha genomfört ett mindre lyckat byte. Lycka till! försiktighet är A & O.
Mvh Björn
Man tackar för det, så länge är väl bäst att tillägga!

Fick tag på en begagnad ruta på en skrot. Såg felfri ut tyckte jag. Priset blev en femhundring, tänkte att jag då väl skulle kunna förhandla till mig en elbackspegel för en spottstyver men dom ormarna skulle ha ytterligare en femhundring för en enda gammal spegel! Måste väl vara dyrt va?det blev inget sånt köp. Besiktigade idag bilen och kontrollgubben märkte tydligen inte att glasset hade lossnat på spegeln och satt fasttejpat på plats!

Blir nu till att att åtgärda tvåorna.
De e "piece of cake" o trycka i en "ny" ruta!När ja bytte på min Polo gjorde ja som så att jag köpte segeltamp (5mm tjock o ca 5m) som jag sedan tryckte in i gummilistens spår.Satte rutan på plats sedan o tryckte in den så långt det gick.Sedan sätter man sig i bilen o drar långsamt i de båda tampändarna.Detta gör som så att gummilisten hamnar rätt på båda sidor om plåten.Man bör oxå ha nån som trycker på gummilsten från utsidan så den hamnar helt rätt...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.