AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
952

Nu har jag kodad om min(a) nycklar

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Idag var jag ocj kodade om mina nycklar. Eftersom jag fick endast en nyckel när jag köpte bilen (bilhandlaren ska skicka den andra nyckeln?) då var det nog bäst och omkoda bilen. Nu är samtilga lösa nycklar oanvändbara (det var tre nycklar som var på vift och en av de var spärrad sedan tidigare).

Hur fungerar egentligen hela omkodnings processen? Det jag såg när de höll på att omkoda min bil var att , man hade en kabel med nån sorts box på och den satte man i motorn och denna kabel var kopplad till en data, jag tror det var så men är inte riktig säker. Nån som vet hur hela processen fungerar?

Det jag förstått är att man kan inte starta bilen med de gamla nycklarna längre men man kan öppna dörren? Har jag rätt?

Tack på förhand
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om 3 nycklar saknades även om dom är spärrade skulle ajg dra öronen åt mig KRAFTIGT och fundera på att byta låscylinder och nycklar komplett för att de kan mycket riktigt både komam in i bilken och vrida om tändningslåset...
Asken
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jo det kan de , men bilen har ju startspärr, de kan väl inte få i gång bilen, eller har jag fel?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nj inte köra bilen för egen motor men väl rulla upp den på ett släp och då är den borta, Kräv säljaren att han skall stå för detta. Köpte du den på firma eller privat? Var det en aukt BMWåf?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag har köpt bilen på firma, inte BMW. (Arlanda) Handlaren säger att han betalar extra nyckeln om inte den första ägaren skickar honom andra nyckeln. Jag ringde honom ifag och han bad mig ringa tillbaks i morgon, det sa han även förra veckan:(

Det som är tur (om man nu ska våga uttrycka sig så) bor jag 355 mil från där jag köpt bilen:)

Tack för tipset
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
355 Km ska det vara:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.