|
|
|
|---|---|
|
tja Jag har en 320 som tidigare ägare sa att det sitter en 323 motor i men den går lite kackigt (speciellt när den är kall) just mellan 3000 och 4000 varv men när jag starta den efter att den stått ett tag dvs kall motor så svara den mkt bra på gasen o drar på bra, men så fort tempen går upp så blir det otroligt seg då kom jag på att det kanske har med att det är inte samma insprut på 2.0 o 2.3 motorn vad skiljer i insprut väg mellan dom 2 motorerna ? är det samma LMM, spridare osv.. boxen vet jag skiljer, men resten är jag intreserad av att veta ..//zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i | |
|
det är samma LMM och Insprut. det mesta är faktiskt samma egentligen, skiljer juh inte mkt mellan dom motorerna egentligen, knappt 20hk va?. låter som nåt annat fel egentligen?, kanske kallstarten som ligger på?, byta soppafilter och sånt där, /mvh jocke |
|
| vevaxeln | |
|
det jag är intreserad av att veta är ju just insprutningen om det är så stora skillnaden (kanske andra spridare eller nåt) bilen går lite kall enligt mätaren o då kan det ju iofs va att kallstarten ligger på när den bli varm, men det hackar mycket just mellan 3-4000 varv har bytt soppa filter, LMM, stift, den blev bättre men blir inte av med hackandet :( fler tips mottages Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Är det samma bränsle tryck på både motorerna ? Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
ingen som kan hjälpa mig snälla ? Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.