|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har idag fått hem min beställning med nya grillhalvor. Tidigare var min e-36 sönderkapad och det satt en sportgrill a la volvo v40 monterad. Såg inte helt kul ut. En bättre begagnad frontplåt som ej var sönderkapad inhandlades och fick sig en dusch i rätt färg. Nu ska nya grillhalvor monteras men de är åtminstone 10mm för breda! Vad beror detta på? Enligt försäljaren skulle det vara samma storlek på grillhalvorna oavsett årsmodell. På förpackningen står det att de ska passa på e36 från 10.90-98. Jag har en 325:a från 1993 men jag vet ju inte riktigt från vilket år frontplåten kommer... "Achtung.. Det är tyska för tuning. Det är alltså radiodelen som ska in här.." | |
|
Jag skaffade mig 97ans grillhalvor till min 93a. Där var dessa 10 mm för korta. så antagligen har du den nya plåten och de gamla grillhalvorna... Skulle du vilja ha den nya gamla grillplåten så är det bara att skriva om du vill byta. pengar imellan kanske.. Smaksak det där. |
|
| Glömde skriva att det skiljer sig visst på storleken. Inte på höjden utan på bredden. 97 blev inte hålen i plåten lika bred | |
| Låter ju kalas! Då är det alltså bara att beställa 97:an grillhalvor nu så kommer de att passa om jag förstått att rätt... | |
| Stämmer bra det | |
| Blir m a o lite av en facelift! :-) Återkommer med resultatet.. | |
|
Nya grillhalvorna kom idag! Blev mycket bra, bilen har fått tillbaka sin förlorade identitet. Har även bytt kylvätskenivågivaren så nu är man av med det irriterande felmeddelandet. Nu väntar tre dagar åkning med min pärla innan man ska iväg på en Kosovo-trip.. :-( Åh andra sidan så e ju kärran redo för nästa säsong!! Så himla nöjd! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.