|
|
|
|---|---|
|
Gärna BMW-modell! Dock inget krav... Helst: bakhjulsdriven någårlunda låg bensinförbrukning Krav: billig försäkring/skatt rolig att köra Är ingen märkesfanatiker... så alla tips välkomnas. | |
| E30. 320 eller 325 kan du hitta för 15k. Försäkringen är inte särskilt billig men du behöver ju inte helförsäkra en bil för 15k heller. Körglädje finns iallafall, särskilt om du åkt Volvo 740 tidigare ;) | |
|
Ja en 325 hade inte varit helt fel! Men de är lite väl dyra att äga... Dessutom så är farsan väldigt allergisk mot BMW. Mera tips! Kom igen, var inte så märkesfixerade! :-) |
|
|
Be farsan flytta och köp en E30 320, väldigt rolig bil å leka med... Min: Länk /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
| Köp en råtrimmad Volvo 142 om du hittar nån för 15k. Billig försäkring plus skattefri! Sen går det ju åt en del soppa men det är det värt : ) | |
|
Cheva Malibu, en bil för riktiga män! Mvh Elvis |
|
| En 318iS kanske skulle vara perfekt ? verkar vara roliga och billiga bilar.. | |
|
Skit i farsan. Det gjorde jag. Min har haft Volvo sedan 1970. Resulterade i att han själv köpte en 325:a som andrabil efter 1 år. Man måste prova själv för att veta. Köp en 320, finns stort utbud av begagnade sådana. Det är rätt kalla på marknaden verkar det som. Du kan hitta en fin för 15000 kr utan problem. Trafikförsäkrar du den bara kostar den inte många kronor per år. mvh |
|
|
518i E28. Gärna en iS 87-88 (välutrustade med bl a servo, c-lås, taklucka, plyschinredning, dimljus). Betydligt billigare att försäkra än 3-serie, bättre hopsatt och oftast snällare körda. Du kan hitta en riktigt fin för 15K. Enda egentliga problemet är rost.... /// Gunnar E. |
|
|
har en opel kadett kombi från 1965! skattefri, billig försäkring, bakhjulsdrivet och mycket bränslesnål! plus att den bara behöver besiktigtas vartannat år! Den är till salu med :D i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
måste nog slå ett slag för en 318iS dom är buskul att köra drar lite bränsle och är billiga i skatt och försäkring! och en fin sån får du för 15000kr! |
|
|
försök med en hyffsad e34 Mvh Mohsen |
|
Sonybmw_87 |
testa en e34 518i-520 mycket bil för pengarna! |
|
Att döma av de bilar jag sett på beg. marknaden så får du svårt att hitta en fin svensksåld och väldokumenterad E30 för 15k. 325i tror jag framför allt är nästintill omöjligt att hitta i bra skick för de pengarna. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
318i -89-90 bör du hitta för de slantarna. Achtung, ein zerstörer! Tauch! |
|
|
318 från 88 med M40 motorn, lika snabb som en 320 och billigare i bensin. Riktigt rolig bil, saknar min gamla 89:a.. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
HEJ! 122 hk. Läderklädsel. Gashydraulik mm... Jag LOVAR att denna bil kommer att bli en design-klassiker!! Länk ...Dessutom får du ju 1000:- över till bensin! MVH Jonas |
|
|
528i E28.Perfekt första BMW.... Släng på en trafikförsäkring bara. Drar visserligen lite soppa,men det glömmer du fort ;) Mvh Janne. |
|
| Självklart en E28 med M30. | |
|
nää du ska ha en 323 e21 :) tokkul bil :) drar mindre än 528 :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.