|
|
|
|---|---|
|
Känner en duktig gubbe som påstått detta, finns det någon här som har nåt begrepp om det kan stämma? Eller är den för liten för sånna effekter? =) | |
|
mener kkk24 skal klare 300-max350hk |
|
|
Min turbo kommer från Volvo S60R, är det samma som du har... Tycker den borde palla mer, bilen den sitter på från början har ju 300hk... dessutom pallar ett t16 för typ 280 kusar, o det är ju flera storlekar mindre än ett kkk-24! Men, men... det visar sig;) |
|
| KKK K24 från S60r tror jag fint orkar 400hk, men inte K24 från Audi S2 (ca. 300hk). | |
|
der kan du se, det var k 24 jeg tengte på. |
|
| håller me sperstad...har en själv så vi får snart se va de står pall för... | |
|
Är det inte så att k24 endast anger en serie inom vilken det finns ett antal olika turbiner och kompressorhus på samma sätt som mitsubishis TD04 serie? /Per |
|
| Jevlar: Jag vet inte, men ny typen K24 anvendes bara på s60r, eller?? | |
| Jevlar har rätt. Är det kkk24:an så klarar den en bit över 400hk, tror dom tagit ut 420hk ur en SAAB med ett sådant agg. | |
| Var tvungen att skriva ett till inlägg angående detta. 400hk beror ju på vilken motor o övriga mods. i en VOLVO blir det mycket svårt men i t ex en SAAB enkelt t.o.m omoddat. I BMW beror det på vad som är gjort, bra kam(ar) o portning med bra downpipe, ja, inte större problem med 400hk... Detta gäller kkk24:an | |
|
Den gamle KKK24 som ble brukt i alle de gamle audi S modellene, holder til ca 280-290hk.. Dette hevder Norsk Turboservice.. Turboen klarer helt enkelt ikke levere luft til mere sa de.. Den nye typen kom nok i mange modeller ja, så da må en vel vite mere om den.. |
|
|
Mopeden: Kan man få höra förklaringen på varför ett K24 skulle räcka till 400hk i en Saab men inte i en volvo..? Ok att det blir lite gynsammare avgaspulser på en 4:a, men en s60r tex. har ju lite mer avancerad motor än en 9-5.. eller? Mvh Eric |
|
|
Trodde det var allmänt känt att man får ut mer ur SAAB-motorn än VOLVO-motorn med samma agg. Skillnaden i topparna är väldigt stor, styrprogrammet o till sist själva motorn. Tänk på hur avgasdelen ser ut på ett VOLVO-agg o ett SAAB-agg. Den ena har 5:ans hus o den andra har 7:ans hus, båda har 225hk-motorer med nästan samma kompressor 15T-15G. Angående topparna tror jag att man kan göra någon liknande jämförelse mellan S14-toppen o m42-toppen, fast m42-toppen skulle ha mindre vinkel på insugskanalerna.Denna jämförelse är det samma som SAAB:s korttopp o VOLVO:s 16V. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.