|
|
|
|---|---|
|
Då jag kommer att använda lustgas i min kommande bil så är jag fundersam på det här med att backa tändningen . fakta : vid 100Hk gas så skall man backa tändningen 2grader enl rekomendation från tillverkaren . Min fråga är då om man gör detta med hjälp av kallare stift , hur kommer motorn att gå då jag inte använder gasen ?? Motorn är en 3,2L och sitter i en Z3M Mycket tacksamn för svar MVH Tony | |
|
Att byta stift har inte med backning av tändninga att göra... Länk -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
Okej förklara gärna då detta med kallare stift då ?! ex. dessa : Länk ///MVH TONY |
|
| Kallare stift har du för att stiften måste kylas mer när man överladdar. Stiftets värmetal är ett mått på hur bra det överför värme till toppen. | |
|
"Kallare stift har du för att stiften måste kylas mer när man överladdar. Stiftets värmetal är ett mått på hur bra det överför värme till toppen" Okej då är jag med , MEN kommer motor gå sämre eller få någon negativ effekt med att köras på kallare stift (då gasen ej används) . MVH Tony |
|
| Ja, något sämre går den. Särskilt när den är kall. Men det är ju inte så att bilen tappar bruksvärdet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.