AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
989

Import av M3 E46 - Försäkring

svartm3cab
Är det någon här som har importerat en M3 E46 Coupe/Cab där dom kan säga vad de betalar i försäkringspremier? Bra om ni även kan ange ålder/stad/körkort(år)/försäkringsbolag.

Tacksam för svar
Hej!

21/storstad/körkort 2½ år, 3 bonus poäng (tror jag)
ringde runt och jag kom aldrig under 70000 / år, helförsäkring 1500 mil. Å då tittade jag på olika bilar och olika årsmodeller.
Kan säga att försäkringskostnaderna stoppade mig från att köpa importerat. Började titta på bilar där vagnskadan ingick.

/Cronor
Visa användare
5
yamaha man
m3-01 seca laguna blau
tja,
jag är 31,bor i gävleborg,körkort13år,
ringde till if och fick 15500:- helår helförsäkring,1000mil per år.6000i självrisk.
har själv en importerad m3-01 som jag nyligen har tagit hem.
hadde en m3-limo-95 före denna och för den tog dom 16000:-,knepigt men så var det.

Jag har ckså samma erfarenhet över de senaste 4 åren med M3:or. De skiljer inte på E36:or och E46:or (alltså då importen ändå inte har vagnskadeförsäkring).

Snackade med en på If... som tyckte att det var helt galet att klassa en vagn i 500kSEK klassen samma som en gammal E36:a med hur mycker skador som helst. inte riktigt samma typ av brukare som han så fint beskrev det.

Jag har alltid betalat omkring 12-15kSEK (E46 och E36 M3 båda import), 1500 mil, 32 år och ökande/max självrisk/körkort 10+ år Stockholms och Malmö innerstad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.