|
|
|
|---|---|
svartm3cab |
Är det någon här som har importerat en M3 E46 Coupe/Cab där dom kan säga vad de betalar i försäkringspremier? Bra om ni även kan ange ålder/stad/körkort(år)/försäkringsbolag. Tacksam för svar |
|
Hej! 21/storstad/körkort 2½ år, 3 bonus poäng (tror jag) ringde runt och jag kom aldrig under 70000 / år, helförsäkring 1500 mil. Å då tittade jag på olika bilar och olika årsmodeller. Kan säga att försäkringskostnaderna stoppade mig från att köpa importerat. Började titta på bilar där vagnskadan ingick. /Cronor |
|
|
tja, jag är 31,bor i gävleborg,körkort13år, ringde till if och fick 15500:- helår helförsäkring,1000mil per år.6000i självrisk. har själv en importerad m3-01 som jag nyligen har tagit hem. hadde en m3-limo-95 före denna och för den tog dom 16000:-,knepigt men så var det. |
|
|
Jag har ckså samma erfarenhet över de senaste 4 åren med M3:or. De skiljer inte på E36:or och E46:or (alltså då importen ändå inte har vagnskadeförsäkring). Snackade med en på If... som tyckte att det var helt galet att klassa en vagn i 500kSEK klassen samma som en gammal E36:a med hur mycker skador som helst. inte riktigt samma typ av brukare som han så fint beskrev det. Jag har alltid betalat omkring 12-15kSEK (E46 och E36 M3 båda import), 1500 mil, 32 år och ökande/max självrisk/körkort 10+ år Stockholms och Malmö innerstad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.