|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar det närma sig lackning och jag skulle vilja veta vad ni har för åsikter angående lacker.. En m535 byggd på en 528a kaross (e28) Jag lutar åt en väldigt mörkt lila metallic, men vad säger ni? Drifting is fun | |
|
Nej för allt i världen välj inte någon lila färg! Man har väl sett alla dessa M5:or som alltför ofta är lackerade i skräcklila=USCH!!! Isblå någon silvervariant eller varför inte brokadröd tycker jag skulle kunna vara snyggt. MVH KAISERN |
|
|
Näej, inte lila för guds skull... (inte vit eller gul heller för den delen) En E28 i svart är inte fel. Men de e klart, smaken e ju som baken /Anders Länk |
|
| ORIGINAL tack! Det finns inget fulare än omlack i fel färg, med annan kulör i motorrum och skuff. | |
|
Självklart så ska du ha Daytona/Technoviolett eller Mora metallic!!! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Någon original mörkgrå färg, i stil med grafitgrå. | |
|
Instämmer med Kalle, Daytona Violett metallic. ///Foppa |
|
| Nej absolut inte Daytona Violett, vilket är den genom tiderna fulaste och mest smaklösa BMW-färg som funnits. | |
|
Ha ha, många bud i mellerud :).. Tack för tips och synpunkter gubbz.. Ni får se vad det blev för färg senare :) Sonny Drifting is fun |
|
|
går emot strömmen och säger RÖD eller Alpin-vit ;) 316i - När du inte har råd med annat ;) |
|
| Kör dimantsvart metallic, mycket fin färg | |
|
Jögge38: Håller helt med dig! Ska man byta kulör tycker jag det ska göras seriöst, med samma färg i motorrum, bagageutrymme, insidan på dörrarna osv. Varför inte satsa på lite klassikt M-stuk och lacka den Alpinvit med M-ränderna diagonalt över huv/framskärmar?? Annars är polaris-metallic eller rött klockrent på M535:or.. Diamantsvart har man blivit lite "trött" på eftersom de flesta E30 av lite senare årsmodell har just denna färg... Vanlig solid svart är dock inte så vanligt på E28, men det är en riktigt jobbig färg då allting syns så väl (underarbetet, stenskott, småbucklor, repor och annat som dyker upp..) Grafitgrå fanns väl bara på E28 fram till -85 eller nåt sånt va?? Det behöver dock inte betyda att det ser illa ut. |
|
|
Ingen som föreslår Royalblau??? Den skiftar ju dessutom i violett i vissa ljus. Bättre blir det knappt. Annars Diamantsvart, mörkgrön eller mörk vinrödmetallic. Fredrik |
|
|
micke80: Det var skönt att höra att det finns fler med samma åsikt... :-) Varje gång som jag hör någon höja den vidriga färgen DaytonaViolett till skyarna, så ryser jag.... Mvh Jögge |
|
|
Går emot alla här och rekommenderar en färg som inte finns i BMW sortimentet.. Mazda Thundergrey Metallic, en mittemellan silver och mörkgrå färg som gör sig jättebra på e28, hade det på min 520. // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
Tänkte mycket på vilken färg man skulle haft på M535:an när man ägde den.. Den färgen jag helst skulle vilja se på en M535 är helt klart Avusblå, snyggare färg finns knappt.. Bostongrön är riktigt snygg också, likaså en mörk grå metallic lack.. MVH///Christopher |
|
|
Nu ska ni få lite kött på benen grabbar.. Så här ligger det till, under sommaren nu ska bilen bara "täckas med färg så att säga.. det är lite rost här och där man vill pilla till.. Men nu har jag fått ihop fanstyget och man vill ju åka nu när våren kommer, så den blir ok till nu, men det ska sättas tänderna iden ordentligt under kommande vinter... Nu vill jag bara ha färg på den så jag kan ut och, vad ska man säga, se nån försvinna i backspegeln.. =D Drifting is fun |
|
|
Det som ska göras under vintern sätter bara min usla ekonomi stopp för.. men jag har gett mig fan på att jag ska göra allt själv, så långt det så att säga är möjligt.. Det är ett visst riktagande när man är och tangerar gränserna för sin "kunskaps nivå".. Men vad är det dom säger Man lär sig av sina misstag =) Jag kom just på att jag e full och glad hemma hos min tjej och sitter och tänker på bilen och framförallt jag sitter och skriver här klockan kvart i sju... voine voine Drifting is fun |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.