|
|
|
|---|---|
|
Har hållit på nu under vintern och turbokonverterat en 89ans 325i. Allt är nu på plats, turbo, grenrör, olja&vatten till turbon... allt sitter utom intercoolern. Problemet uppstod häromdan när den skulle startas! Vrider på tändningen, och så slår startmotorn igång... då hörs bara ett metalliskt skrik!? Vi har tagit loss start-motorn och kollat när den går igång, och den slår ut o snurrar som den ska. Men det kuggar inte i svänghjulet på rätt sätt:( Vad sjutton är det som är fel??? Hoppas någon här har lite förslag på vad som är fel!!! Tack på förhand. | |
|
motorn gick inte runt alls alltså? --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
| Nej! Den går att dra runt själv om man säger... men startmotorn gör inte så den går runt... det skriker bara till... så det kuggar inte i svänghjulet som det ska! | |
| Jimbooo! Ingen idé??? | |
| Kom igen nu! Skulle va fint o kunna starta skiten imorrn... | |
| Om startmotorn sitter fel så kommer den inte att slå i startkransen och då kan det låta som du säger. Lossa bultarna och sätt den så långt ut från motorn som möjligt. Såvida du inte har styrstiftet kvar, för då kan den inte hamna fel. | |
| Om den sitter som den ska! Vad kan det då vara? | |
|
Hade samma problem efter det att min bil stått stilla ett halvår. Jag laddade batteriet och sen startade den!! JAg tyckte det fanns ström i batteriet men det var tydligen inte tillräckligt mycket! Länk -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
| Bmw-Izze: Precis de hade vi funderingar på också! Men sedan drog vi startkablar från en annan bil till mitt batteri! Blir inte mitt fulladdat direkt då? Eller ska ja se till och ladda skiten ordentligt!? | |
| Hej! du kanske har satt solenoid fel den ska vara på de nedre stiftet | |
| Okej! Vill ha så mycket funderingar o tips som möjligt, så ös på bara;) | |
| se om taggene på svinghjulet og starteren er slitt. | |
tn |
? BYT START MOTOR?:) En bmw kan va så bra balanserad så att den stannar på samma ställe varje gång.å då slår ju startmotorn i på samma kuggar!! Då kan man tjuvstana den. |
| Hej hopp! Ikväll starta skiten=) Jag gjorde som Bäckis sa... Den låter rätt vasst!! Så nu är det dit med intercooler o rör o slangar till den... Sen måste jag nog fixa stålomspunna slangar även till vattnet! Blir lite vart märkte jag:/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.