AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.135

Konstigt fel M5-91

Tjaba!! Har en M5 som beter sig konstigt när den blir varm. Startar utan problem men börjar hosta och krångla när den blir varm och till slut lägger den av. Den går i ungefär 10 minuter innan den stannar.

Lämnade först bilen till BMW - verkstad som sa att den var topplockspackningen. Fick efter lite sökande tag i en kille som bytte den åt mig, men felet var kvar. Har även bytt vevaxelgivare + lite mer men den är fortfarande likadan. Någon som har något förslag om vad det kan vara????
Har haft exact likadant fel på min förra M5 -91 och då var det rotorn/strömfördelaren som gett upp. Eller snarare rostat sönder.
Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
Kan vara vattentemp givaren till motor elektroniken som lagt av, så den till slut chockar ihjäl sig.
Ma
65
Made by Germany
323 -79 "rally"
323 -79
745i -81
745i -84
745i -85
M7 -85
Rotor och fördelare var det för mig också!
Bilen gick klockrent när jag ställde in den för vintern.Och när jag skulle ha den för någon vecka sen så var det "exakt" samma symtom för mig!

"Prova med det"

Lycka till!
Kan bara instämma med tidigare inlägg. Har en M5 -90 som startade och gick bra kall men vägrade att starta varm. Felet var så enkelt som ett sönderbränt fördelarlock. Kolla detta !

Cobra_Janne
Rotorn var det!!! Härligt med en bil som funkar igen.
Gi
17
GiXxaH
540 touring 6xl -95
Heehhe om jag fattat det rätt så har du bytt topplockspackningen i onödan?? Om ja så vilken bmw verkstad hade kollat på din bil??

----------------------------
"If you feel in control. You're not going fast enough"
Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
Man ska inte alltid lyssna på auktoriserade verkstäder. Dem kan sitta lite högt på hästen ibland.
Ska väl tilläggas att det finns bra personal oxå.

MVH: Zander
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.