|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Runt 3000kr/mån. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Bil: mellan 3 & 4 tusen Båt : MER /Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
TobbeBMW |
ca 1000:- kör mest till o från jobbet, samt nån söndagstur ibland :-) |
|
Mellan 3 och 6 tusen har som mest vart uppe i 8000 kr/månad men kör nu en snål V8 så klarar mig lite billigare undan:) BMW CS #5139 |
|
| ~1500kr/mån. V8 Touringen + en Smart (vilken inte drar ett smack i jämf.) | |
| 3-3.500 kr/månad. | |
| Sålde av vinterbilen (Volvo 360 -84) i januari och köpte en Passat 1.8T i stället. Gick från 2500-3000 i månaden till 1400-1700 i månaden. Tog ut lekbilen (BMW:n) för en månad sedan också så jag får väl räkna med en femhundring till i månaden ungefär. | |
|
Snittet på 1 år nu (som jag haft bilen) är 1860/mnd. "Best Man Wins" Mvh Eivind |
|
|
Vet ej men dyyrt! Bara o blunda o betala så känns det bättre! =) M3:an är ju iof ganska soppasnål men det blir ju ändå en massa mil!! Men å andra sidan sätt man får ju en massa nöje för pengarna!! =) Mvh BJÖRN Länk |
|
|
Haha, hur mycket kör ni egentligen!? =) Jag tycker 2000 kr är mycket som jag några enstaka sommarmånader kommer upp i! Det är ju förbövelen 50 mil i veckan om man räknar efter. Nåväl, ös på! |
|
|
Ca 4000kr i månaden.. Mvh Jojje |
|
|
Strax under 1000-lappen ungefär...så jag har inte fått ökade bränslekostnader alls jämfört med när jag körde 318 :) Dock kommer jag naturligtvis inte riktigt lika långt på 65-liters tanken med 328... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| 1000-1500:- Ca | |
|
Alla ni som tankar för 1000-1500 kr/månad hur lyckas ni? De siffrorna kommer jag inte ens ned i med min VW Lupo Sdi när jag tankar diesel! Kör ni knappt med era bilar? BMW CS #5139 |
|
|
Tja..jag kör väll mest till och från jobbet samt en del nöjes turer på ledig tid...säg knappt 1000:-/mån klart nu till sommaren lär det väll bli mera när man åker på träffar m.m tänkte göra klart min gamla 1602:a nu så det blir lite åka med den också :) BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
|
Jag kör mest med min bil under helgerna (10-15 mil/helg i snitt) samt ibland till jobbet när man känner sig lat eller att det spöregnar. Blir därför mestadels motorväg/landsvägskörning. Bor relativt centralt i en bilfientlig stad så det går fortare att cykla till jobbet än att köra bil, stå i köer och leta P-plats... Har dock märkt att 328 sörplar i sig en hel del vid kallstarter och stadskörning (1.5-liter milen i stan). Kör något mer frekvent under sommarmånaderna men slår man ut det över året brukar det bli cirka 2 tankningar a' 55 liter i månaden vilket ger cirkus 1000kr i månaden beroende på bensinpris. J-L: Provat att skippa platådojjorna till förmån för ett par lättare skor? :) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Ligger väl på en sådär 6-700... Men med tanke på att studiebidraget ligger på 950 så känns det ju varje gång man tankar fullt..... skönt när man skaffar jobb till sommaren... | |
|
tja, det brukar gå en ca 2800:- diesel och 700:- besin per månad. /Fredrik |
|
| Wendtan, du kommer väl att spräcka alla ramar om du räknar i båtbensinen här.. | |
|
J.L: På sommarmånaderna brukar jag komma upp i 2000 kr. Men under vintern är det inga problem att klara sig på 1000-1500kr. Åker med en polare till jobbet nästan jämt. Och använder bilen bara 2-3 gånger på veckodagarna. På helgerna blir det mer. Men för 1000kr kommer jag ca 100 mil på en månad. = 25 mil i veckan. På vintern klarar jag mig på det! Jag skulle vilja veta var ni åker som tankar för 4000 kr/mån. Då måste man ju använda bilen många mil till jobbet? Eller är det bara nöjen? Nåväl ska en sväng till Borås snart så då blir det väl 70-80 mil. Då spricker bensinbudgeten för Maj månad. =) mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.