|
|
|
|---|---|
| Sitter och planerar att bygga en m20-motor på 2.7liter och funderar om vilken utväxling jag ska ha på bakaxel-klumpen. Motorn kommer att ligga på runt 200-220hk. Finns det nån som har nått förslag. Vill helst att det ska passa rakt av på en 320 (e30). | |
|
Vad ska du ha bilen till? busåka eller landsväg? högre utväxling till bus och lägre till det andra. En vanlig 325 klump skulle jag satsat på. |
|
| ja har satt i en 3.72 diff och den är fruktansvärt pigg | |
| Jag vill helst att den ska pigg, men jag vill ju oxå kunna köra landsväg med den. Men även om jag har en låg utväxling till en sån här motor så borde den väl vara ganska pigg iallafall, eller? | |
|
Det beror på vad du tycker är pigg!? //Ticco www.ticco.com |
|
| Ja, jag börjar tycka att 325:an som jag har nu är ganska slö, fast de är inte bara jag som tycker de utan även min svärmor som jag skjutsade häromdagen....KUL! På den bil jag kör idag sitter de en 3.15 diff om jag inte minns fel. Men de är väl lite annat på en e30 som börde väga lite mindre. | |
|
Tjena nu när vi endå har utväxling på tråden så undrar ja vad ni tycker om 4,27 på en 325 går det?? eller blir det åt h-vete för lågt. Mvh Robban |
|
|
Testa å fyll i här: Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
Okej men hur vat ja vad det är för utväxling i lådan? ingen som har provat den här kombinationen eller liknande? |
|
| Tack för tipset Ticco | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.