|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla! Jag köpte mig i November en 328iA touring '96'a. Han som sålde den sa att det inte fanns några kända fel på den. Jag kollade allt jag kunde komma på och provkörde och allt sånt. De thar dock dykt upp lite underliga fel eftersom på kärran, som jag anser säljaren borde ha vetat om, men inte sagt. T.ex, handbromsen var helt död, Vindrutespolarna fungerar inte, växellådan läker olja. Detta är saker man märker av. t.ex växellåds oljan fylde dom på när jag var på en Inspection 2'a. Dom har fyllt på 1.7 liter!!! Det var i februari, nu är det april och oljan verkar vara helt slut, den beter sig underligt. Detta är en sak han borde ha vetat, men inte sagt. Kan jag som köpare göra något åt det hela? Jag menar, han sa allt var okej, men det var/är dom inte. Detta är rätt allvarliga fel i mina ögon, kommer att kosta massor att repa. Nån som har några förslag på vad man kan göra, eller är det bara att acceptera å repa allt? //Maxen | |
|
Fyllde på? olja på inspektion II? Då byts oljan, vilket ska var 3 liter tror jag. Och var inte dessa fel på bilen vid din egen koll när du köpte den? alfatok.... |
|
|
Jodå, dessa fel har nog antagligen varit där, men hur lätt är det att kolla växellåds oljan innan man köper kärran? Av nån anledning så fyllde dom bara på med 1.7 liter i lådan. Dom har inte bytt det. |
|
|
Är ju otrevligt att du köpt en bil som du inte är nöjd med.Men du skriver inte om det är från en firma eller privatperson.Du skriver att du kollat allt du kom på,men handbroms o vindrutespolning är ju inte direkt svårt att kolla,lådan är ju ett svårare fall o kolla utan lyft. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Alltid tråkigt när sånt här händer. Bevisbördan idetta fall ligger hos dig, vilket innebär att du måste kunna bevisa att säljaren kände till dessa fel när han sålde bilen. Vilket som du kanske förstår blir ganska svårt! Hoppas det löser sig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.