AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.129

Så var Idioterna framme..

Sida 1 av 2
Visa användare
12
Marika84
535i -91
Ja vad fick man se när man kom å skulle hämta bilen idag?

en uppbruten dörr var de första... å de andra ett total kvaddat rattlås... tur att man satt på startspärren iaf... för inte fick dom iväg den... idioter... men färddate fronten var ju lagom kvaddad den me... vart där å försökt bryta upp... fy fan va irriterad å förbannad man blir... e så jäkla trött på folk som inte kan skilja på mitt eller ditt...

men dom sket i både stereo å plånbok som låg i dörrfacket...

som tur vad gick de ju att starta bilen å rulla hem den... men va fan kommer såna här kostnader gå på om man inte har nått mer än trafikförsäkring? nån som vet?... inga repor eller liknande i lacken iaf.. så är väl byta utav dörrlås å rattlås... blir så trött på sånt här!

Hej och välkommen till forumet.

Kan bara hålla med dig, man blir så trött.
För att komma så billigt undan som möjligt är det nog bara att dammsuga närliggande skrotar på bättre begagnade prylar och byta själv.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Välkommen!Håller med Micke,billigaste är nog att söka på skroten...kan tänka mig att bmw vill ha rätt mycket.Hör med ECP som annonserar här på sidan om vad dom ska ha för sakerna.

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hej o välkommen!

Men att ta dörrlås från skroten är väl inte så bra (förmodar att det är förardörren? Om du inte är beredd att köra med dubbla nycklar? Om du inte byter tändningslåset också!
Visa användare
83
MatteKing
520iA -95
Stackare.
Dom var på min bil förra veckan. Båda låsen uppbrutna men dom kom aldrig in i bilen..
Men mycket efterjobb nu med att åka runt till verkstäder m.m.
Men slapp iaf självrisken så det var iaf skönt..

Att dom inte kan låta andras prylar var.............

/ Matte!!
Visa användare
12
Marika84
535i -91
Tackar tackar! :)

Jo de blir väl till å dra till skroten å rota... dubbla nycklar... mm ingen hitt kanske... men va gör man... finns roligare saker till bilen å lägga pengarna på...

Men tackar ändå för svaren!
Visa användare
83
MatteKing
520iA -95
Hade du ingen försäkring på den? Förutom trafik då förstås..

/ Matte!!
Visa användare
83
MatteKing
520iA -95
Hm läste nu att du skrivit att du bara hade trafik... Så nu vet jag!

/ Matte!!
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
En låssylinder till dörren kostar bara ett par hundra kronor på Bmw och då kan dom koda om den så att den passar samma nyckel du har nu!

Jag vet eftersom jag var tvungen och bryta upp tjejens bil efter hon festat bort sina nycklar =)

Jag tror att samma sak går o göra med tändningslåset!

Kolla hos din lokala Bmw handlare, ibland är det billigare än man tror!! =)

Välkommen för hit föresten!!

Mvh BJÖRN
Länk

Visa användare
12
Marika84
535i -91
Jo de blir till å göra de åka till bmw alltså.. i morrn... så man får bilen i bruk igen... :)... tackar alla för svaren!!

He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
En bekant till en bekant, brukade "glömma" en svartmålad planka med ett par rejäla spik igenom, liggande i förarsätet. Den kan man ju faktiskt ha tappat när man lastade ur bilen, eller?;) Nåja han slutade med det en dag när han glömde bort plankan och fann sig själv stående i brygga över den:)

On topic som det heter: Skaffa rattkrycka, visst de går att bryta men amatörerna brukar låta bli i alla fall, och proffsen, tja de gör för det mesta inte hälften så mycket skada på bilen.
in
438
inkognito
E34 535-92
ja någon sorts strömförsel till karossen hade varit ypperligt=)

/Stefan K
Visa användare
12
Marika84
535i -91
De där hållerj ga med om :)... då håller dom nog fingrarna borta i fortsättningen, kan man ju hoppas på...
Det lär nog kosta lite på bmw.... men det är den bästa lösningen om du vill ha samma nycklar.... det känns faktiskt inte rolig när man hittar sin pärla helt slaktade..... förrat året hade de varit på min m535 e28 och krossat ett fönster.. tagit min stereo, 2 förstärkare.. baslådan. växelspaken och till och med ratten försökte de rycka sönder.... den trokigaste att allt var att bilen var på en autorisera bmw verkstad för servicen annars brukar ha mina bilar i garage hela tiden......

M.V.H
MAuricio....
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
En kompis kom ut en morgon och konstaterade att hans M535-E28 inte fanns kvar på parkeringen.
Hittades några dagar senare på andra sidan stan stående på några gamla plåtfälgar med ett par armeringsjärn svetsade till ratt utan vare sig dörrar eller inredning mm. alltså totalt salaktad.
Han hade precis köpt nya fälgar och polerat upp bilen till näst intill nyskick bla.

Man blir bara så trött på alla idioter.
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Förra veckan fick jag påhälsning på min bil. Dom stal EN hjulsida ( BMW orginal e-39) och bröt upp tankluckan och slangade ca: 5-10l, tur att man inte hadde tankat.

Har dom inte råd att tanka lr köpa sig hjulsidor så ska dom inte ha någon bil!!!!!!!!!!!!!!!!
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Läge att skaffa halvförsäkring kanske??!!
Brukar ju inte kosta SÅ j*vla mycket mer än bara trafik!!??
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Håller med Blackrose.
Varför har du bara trafikf på en sådan fin bil???

*BAWORAK*
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Efter div stulna spoilers samt sidilister på bilen så står den alltid inlåst i en container på kvällarna!?! Märkligt att vissa har jävligt svårt o skillja på ditt o mitt!! Blir bara så matt!!
Jag skulle aldrig få för mig o ha något annat än helförsäkring på min bil men jag har full förståelse för dom som inte har råd, det är ju av ngn anlednig inte gratis o försäkra en Bmw?!?

Mvh BJÖRN
Länk

Da
85
David P.
520dAM -11
Hej!

Hör med Trafikförsäkringsföreningen om inte dom kan ta sådant. Jag vet att de tar parkeringsskador orsakade av smitare (som jag precis råkat ut för!) så de kanske tar sånt också..?

Det kostar ju iaf inget att höra med dom, www.tff.se

Mvh
David P.
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Känner igen detta med idioter överallt!
Tvättade bilen igår, och såg att någon hade kört en kniv rätt igenom tygat på cabben :-( Bara 2 cm. hål, men ändå....
Varför gör folk sånt?? Blir så förbannad!!

alfatok....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.