|
|
|
|---|---|
|
Jajemen, jag köpte mig en Mercedes 300E igår. Vilken HEMSK bil det är! Trots att varenda bussning och stag är nytt och bytt i bilen, så är den inte ens i närheten så sportig som hyrskåpet på Statoil jag flyttade med för någon månad sedan. Betalade folk på allvar pengar i BMW klass för dessa bilar 1987? Jämfört med tjejens svårt risiga, 40 000 milade E32'a känns ju bilen som en relik från förkrigstiden. De kanske avsåg konkurrera med E3 serien? Inte ens då lyckas de... Jaja, vi får väl se om den gör skäl för den sista kvarvarande illusionen om Mercedes, dvs. att den aldrig går sönder. Jag tvivlar... Gör de roligare/bättre bilar nuförtiden? | |
| Jag läste ett gammalt test från slutet 80-talet (tror jag) där någon av de svenska motortidningarna testade 300E mot 535i e34. Mercedesen vann! Sportigare, roligare att köra, etc. Jag har ett svagt minne att jag har kvar testen hemma. I så fall skall jag maila det till dig så kan du själv skjuta sönder tidningens argumentation. | |
|
Mercedes har otrolig kvalitet på de lite äldre bilarna. Åkte bl a en taxi på Rhodos som hade gått 66 000mil. Å han körde inte försiktigt med den... Dom hade även en hel del Volvo 240 som taxi på Rhodos för några somrar sedan. |
|
|
Herre min gud, det kan inte vara sant? Om du hittar testet, maila det till mig så ska jag ta kontakt med artikelförfattarna och tvinga dem att äta upp den avskyvärda inredningen i min 300E! Något ska de ha som straff för att ha vilselett Svenska folket så gravt... De måste på fullaste allvar ha blivit mutade! Lånemercedes ett år kanske? Eller så var de gravt bakis... fy tusan! |
|
|
En ödmjuk fråga, varför köpte du bilen? Enbart tack vare kvalitetsmyten antar jag eftersom du inte verkar särskilt nöjd med bilen i övrigt :) Jens |
|
| Haha, bra fråga! Priset i kombination med att jag behövde en traktor att dra flyttlass med... jag har ju inte sagt att den inte uppfyller mina krav, bara att den inte upplevs som någon riktig competitor till ex. E34 eller E32. Räknar med att ha den någon månad tills flytten är klar, sedan säljer jag den med 99,9% säkerhet ögonaböj! :) | |
|
Den absolut första bilen jag körde den dagen när jag tog mitt körkort var en ljusblå Mercedes 230E 1987 (Ironiskt eller hur...), med 44 000 mil på mätaren. Skabbig som fan, men allting satt kvar och bilen går fortfarande, sjukt bra kvalitet, men styrningen är degig och svampig utan någon som helst känsla och bilen var en ganska vidrig bekantskap rent körmässigt. MVH, E38B12 |
|
|
Aha, då har den ett syfte värdigt en gammal Daimler (agera traktor) :) Jens |
|
|
Jag hade oxo en en MB 300 E innan 540 :in och jag drömde faktiskt mardrömmar om natten, killen som köpte den av mig hade inga problem att pruta då jag bara ville bli av med eländet så snabbt som möjligt. Det var som att åka segelbåt fast på land. Jag får mjäll bara jag tänker på elendet. |
|
|
Äldre MB ( dvs innan W124/W201) är av en grymt god kvalisort , men körglädje..... Det har alltid varit (och kommer troligen alltid vara) ÅKA MB eller KÖRA BMW... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
1: Gamla MB ÄR svajiga! Man köper inte en gammal E300 för att den skulle vara "rolig" att köra... 2: Ja, de bilar som MB tillverkar numer är ganska mycket annorlunda, men fortfarande är sexorna lite klena i förhållande till den vikt som E-klassen ändå har... Mvh Elvis |
|
|
Kane>>>Om det var i Teknikens Värld du läste om "bataljen" 300E mot 535i E34 så vann i den tidningen faktiskt BMW'n pga att den var "mysigare" att åka i och att motorn var bättre/starkare... Måste m.a.o. varit i en annan "blaska" du refererade till....Nåja,försökte bara ge ett exempel på ett annat testresultat :) Mvh Janne. |
|
| mercedes skapade ett bra rykte sen har man bara gjort sämre och sämre bilar...min pappa köpte en ny e-klass för nåt år sen...efter två år började hela bilen rosta fast den aldrig kördes i regn elelr snö den stog i garaget | |
|
Quixotic2:---> Skyll dej själv...... E-12 Billy B-10 +XM TD Länk |
|
|
Nu när ni nämner bilar som har rullat mycket och fortfarande håller, Vi Bilägare har gjort ett reportage om en svensk Volvo 740 GLE, den hade rullat 100.000mil! Fy fan, snacka om att rulla :D |
|
|
Grannen fick skrota sin VW Transporter efter att den rullat över 70 000 mil, det var ju inte så dåligt heller... :-) Mvh Elvis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.