|
|
|
|---|---|
Dorian |
Tjena! Går det att trycka på 255/40 däck på en 8 tums fälg ? kommer inte däcket att slitas onormalt fort i mitten isåfall ? Tack På Förhand! |
| Jo, du borde ha minst en 9 tums fälg. Helst 10. | |
|
Helt rätt av blixten,på 8" ska du inte ha bredare däck än 225.Har själv 265x35x18" bak på min 530 men på 10" breda fälgar. |
|
Dorian |
Killen på min däckfirma sa iaf att det funkar att köra med 255/40 däck på 8tums.Men att det inte var bra ... |
| NEJ NEJ NEJ....... | |
|
Jag körde 265/40/17 på 8,5" tums fälg. Det funkade fint. Så varför inte. |
|
|
På den första M5 E34 satt det 235/45 på en 8" fälg men även om 255 går så är det i bredaste laget. Jänkarna har i.o.f.s. alltid varit förtjust i svulstiga däcksidor. Desto lägre profilen blir desto mindre bör däckbredden skilja sig från fälgbredden, generellt är det bättre att ligga någon däckdimension över fälgbredden med tanke på stabiliteten och påfrestningarna i däckssidan samt inte minst för för hänsyn till trottoar kanter. På en 8" fälg om vi pratar 17" så skulle jag köra 235/45 och till ett 255/40 skulle jag använda en 9" fälg vilken kom som standard bak samtidigt som M5:ans motor växte till 3,8 liter. Men din M5 -95 har väl en 18" som standard om jag inte tar alldeles fel. Hoppas att detta hjälpte lite men i slutänden gör du som du själv vill! RAWLAW |
|
Dorian |
Jag kör med 265/35-18.Men min polare som har en 540iA undrade över detta! Mvh Dorian |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.