|
|
|
|---|---|
|
Det som sitter idag är knappt värt att kallas stereo, har forskat runt lite, och var bla. på Bra ljud i bil Norrköping, deras tipps var 5"bas och diskant fram samt 6-9:or i hatthyllan att användas som subbar, de menade på att det var svårt att få in basen från en baslåda i kofferten in i kupén i denna modell. Vad har ni för erfarenheter och lösningar ?? | |
|
De är svårt att få in basen i cupnén iaf som bilen är orginal å sen när man sätter dit ett par 6.9or i hyllan så täpper man till mer.. själv har jag lite problem med att få in ljudet.. men så jävla kärsen är jag inte.. 6:an låter fint med! Min bil Länk |
|
Robsarve |
Testa och sök lite, det finns många som byggt i e36. Men jag hade kört ett 5,25"-kit i dörrarna, även om scenbilden inte blir den absolut bästa med den monteringen så blir det ändå hyfsat. Sedan hade jag plockat bort Nokiaburkarna i hatthyllan och ersatt dem med en 3-4" mellanregister och en port som går ned till bandpasslådan i bagaget. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Bygg en portad låda å rikta basporten upp mot högtalargallren bak, du måste givetvis ta bort orginalhögtalarna.=) Så gjorde jag i min bil och då hade jag inga som helst problem å få tryck i bilen. |
|
|
ja bytte ut originalbandaren mot Sony CD. kör fortfarande på originalhögtalare. Kopplar in ett Phoenix Gold slutsteg 4-kanal imon. lågnivåkablar, från CD:n till skuffen där steget kommer sitta. styrström från samma ställe som CD:n får sin. Konstant-Ström direkt från batteriet (med säkring). original högtalarkablar från steg till högtalare. vi får se hur det låter. återkommer ev. me baslåda... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
va du än gör så såga inte upp för 6*9 i hatthyllan på din m3 dom spelar bara max ner till 100hz + att du får j-ligt fula hål så snälla gör det inte. vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
det finns adaptrar som man sätter i underifrån så man får i 6*9or i hatt hyllan dem funkar ganska bra sånna har jag.. brl säljer sånna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.