|
|
|
|---|---|
|
Tjenis Jag irriterar mig lite på mina 235:or bak på 8.5" fälgarna... Kanske ska investera i bredare bakdäck alltså. Min fråga är....ska jag ha 245 eller 255, bilen är ej sänkt, så jag tror 255:or ska gå in... Tacksam för förslag på detta, samt vilken profil som blir bäst, fram sitter det 235/40 17" på 7.5" fälgar.. Tack! K | |
|
Mosse: Ja kör själv med 255 bak på en 8,5 tum bred fälg o tycker de är toksnyggt o välavstämt. Länk Så får de plats så rekommenderar jag de varmt. I 18" så är 35 profil att rekommendera, i 17" misstänker ja de är 40 profil som gäller, de var de på mina M68or iaf. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Jag kan tippsa om att Alpina B8 E36 har 235/40-17 fram och 265/35 bak. Detta är en kombination som ger en näst intill likadan rullomkrets på både fram och bakhjul. En annan bra kombination är 225/45-17 fram och 255/40-17 bak som t.ex sitter på M-Roadster. Med 245 eller 255 breda bakdäck får du svårt att hitta samma rullomkrtes på både fram och bakdäck om du tänkte ha 235 breda framdäck. Micke |
|
|
Mosse, 255:or ska gå in. Jag har det... På Alpina sitter 265 som nämnt ovan men det kan ju vara modifierat på något vis? Jag behövde inte göra något, inte heller har det skrapat nån gång. (Har original M-chassi) /Anders Länk |
|
|
Jag fick nyligen fel bredd på däck och lät dem ändå monteras. Det var 255/40-17 på 8,5x17. Tyckte det såg väl fett ut. Liksom mullig och det dolde delvis fälgbanan när man tittade snett framifrån eller bakifrån. Dessutom kändes det instabilt i sidled. Liksom "flexade" alldeles för mycket. (Däcken var Dunlop SP 9000 och bilen M3 GT som i original har 235/40-17). |
|
|
mikren-6: "Med 245 eller 255 breda bakdäck får du svårt att hitta samma rullomkrtes på både fram och bakdäck om du tänkte ha 235 breda framdäck." Vad blir nackdelen med olika rullomkrets på fram resp. bakdäck? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.