|
|
|
|---|---|
Aldric |
Dom är ganska fula, okomfortabla och omoderna. Lik j***a förbaskat köpte jag min 3:e E30 igår .. *S* :D Ni som har en .. vad är det som lockar er kontra t.ex E36? "Citius, alius, fortius" MvH Dennis |
|
Jag fastnade för modellen eftersom det känns som att den är byggd runt min kropp. Helt rätt körställning med rattvinkel och sportstolarna och bra vägkänsla i bilen. Har kört många nyare bilar men aldrig upplevt samma känsla i dem. Ok de är sköna men det är inte samma känsla som infinner sig. Innan jag fick tag i 320in så hade jag funderingar på en S40 faktiskt men det gick över vid första provsittningen i 320in. Klådde Volvon på alla punkter utom i motorstyrkan då. Var inne på E36 ett tag också men köpte en M3 istället vilket jag inte ångrar då jag redan innan visste att jag skulle gilla förarmiljön. Sen att den inte är världens snabbaste raket samt att många nya svenssonbilar har lika mycket och mer effekt gör mig ingenting. Jag trivs i dem helt enkelt. Jag går på känslan. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag hade en 318i -88 i 10 år och trivdes förträffligt med den. Sen köpte jag en e46 1998. E46 är mycket mer bil än e30 men det är inte alls samma känsla att köra e46. Nu har jag av bl a nostalgiska skäl köpt en 325i cab -90 att ha som sommarbil. Jag håller inte alls med att e30 är ful. E30 cab är snyggare än e36 cab. |
|
|
Dennis: Först kan jag ju säga det är bra du har köpt den. Trodde först du hadde snott den när jag såg dig komma körande i en vit e30 istället för en röd :)) Kanske du har blivit beroende av e30? ;) har ingen i dag men saknar till tider E30 325:an.. mycket rolig och trävlig bil även om det var en 86 modell. Vi får nog åka å kolla på en E36 till dig en dag. En 328!! "Best Man Wins" Mvh Eivind |
|
|
E30 är roligaste BMWn att köra... så enkelt e de... mitt nuvarande ägande av 323 compact motiverar ja med att den har en hel del E30 teknik... /Jonas |
|
|
Alla E30 leverar grym körglädje, även med klen motor, en uppstyvning av chassiet gör en e30 till en grymt rolig leksak.. Men som långåkar bil är dom ingen höjdare... Angående lastutrymme så sväljer bagaget mer än vad man tror... jag får ner baslåda med 2st 12" och 4st fulla matkassar från ICA Maxi utan problem det ni :) --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Jodå de går utmärkt som långåkarbil! Det kan mina Europaresor vittna om. 4 pers inga problem alls! Om de är kortväxta. Men till långresor ska man nog ha en 325:a då de kanske är aningen bättre ljudisolerade än billigare modeller samt att motorn går lite lugnare i högre farter. Otroligt kul bil och väldigt varierad! Inspirerar både till lugn körning och hård körning. Både bottendrag och lite rappare högre upp i varvtalsregistret! Optimal bil och jag kommer aldrig sälja! mvh |
|
|
det är enkla bilar...sen tycker jag dem ser bra ut...men framför allt...dem är ju så sköna att köra...och roliga...men smaken är som baken... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
det är en snygg kaross, enkelt byggda så det är lättmeckat när det är dags och byta slitdelar och serva. Sen är det bra körkänsla i den också, och det är en så satans rolig vinterbil att sladda med :) MVH Johan K |
|
|
håller helt klart med åvanstående! snygg bil som är rolig att köra! |
|
|
Utseendet, körglädjen är gudomlig......Och man sitter som en gud i den :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.