AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.125

Erfarenhet av Cargard T70C i BMW E46

jo
551
joafog
BMW 535D F11
Hejsan!

Finns det någon som har erfarenhet av Cargard T70C i BMW E46? Fungerar alla funktioner??

//Jocke
Visa användare
41
Nemo
323i E46 -99
M-sport
Jag har ett Cargard T70C i min BMW E46. Vilka funktioner menar du? Om du menar funktionerna via BMW-nyckeln t.ex komfortöppning av rutor och taklucka så larmar det av korrekt innan.
Om du däremot menar extrafunktionerna som GSM-modul som finns som tillval har jag ingen aning hur de funkar.

Däremot så spökar mitt larm ganska ofta när man hoppar ur bilen och låser efter sig. Då händer det ofta att bilen börjar larma. Mycket irriterande.
nemo: har du fått ordning på larmet på din kärra?

har precis samma sak på min bil.. efter jag fick t70c'an installerat så går larmet igång 1 gång av 10 ggr.. när jag ska larma av ... har hänt även att larmet går igång även vid pålarmning...

Visa användare
41
Nemo
323i E46 -99
M-sport
p-3:
Inga problem när jag ska larma av. Men det spökar fortfarande när jag larmar på. Säkert 1 av 6 gånger. Har inte kontaktat installatören än (på 1 år) men borde nog prata med dom nu när larmet funnits ett tag på marknaden. De finns kanske fler än du och jag som har detta problem och de kanske känner till någon lösning vid det här laget.
Man ska ju inte behöva riskera att bli tagen som biltjuv bara för att man vill låsa sin bil ;)
jo, har haft min bil inne 2-3 ggr nu.. lite irriterande faktiskt.. när man har sms funktion osså.. så det kostar 1 kr för vare fel larmning.. :)
jo
551
joafog
BMW 535D F11
har inte kvar min 330 längre, men har en ny bil med T70C inkopplat, och jag har aldrig märkt av dom problemen ni beskriver!!
joafg: vart fick du ditt larm installerat?
jo
551
joafog
BMW 535D F11
BRL i Jönköping
Visa användare
41
Nemo
323i E46 -99
M-sport
joafog: Grattis! Kul att det funkar hos nån. Vad har du för bil denna gång?

BRL i Jönköping lyckades bättre än BRL i Sthlm som installerade mitt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.