|
|
|
|---|---|
|
På BMW i Uppsala finns det en X5 uttagen 07/2002 som gått 2200 mil. Enligt fordonsfrågan så har den haft 5 ägare, verkar inte det mysko?Någon som har en teori? /Anders | |
|
Man ska tänka på att bilhandlare också räknas som ägare. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Anders, Har du kollat vilka ägarna har varit? Kan ju som sagt ha bytt ägare i form av bilhandlare och på så sätt (kanske) fått "oförtjänt" många ägare... /Anders Länk |
|
|
Anders: Nä, det har jag inte, tänkte bara höra lite med er. /A |
|
|
Även om det "ser illa ut" så behöver det inte vara så farligt... T ex: 1. Generalagent 2. Handlare 3. Finansbolag 4. Brukare 5. Handlare |
|
|
När jag kollar min bil så har den bara en ägare, så då räknas ju inte generalagent och bilhandlare!? /A |
|
| Sigdarve - det är olika från bil till bil, t ex beroende på om den byggs på beställning eller tas in som visnings- eller demobil. | |
|
I just denna bils fall verkar det vara: 1. BMW Solna 2. Ägare 1 3. BMW Solna 4. Ägare 2 5. Novation Alltså två egentliga ägare. |
|
|
liste: se till att solen skiner på Gotland nästa vecka, jag är där då. /A (f.d gotlänning) |
|
| Sigdarve - tänkte nästan det när jag såg namnet. :) Ska försöka låta bli att dansa regndans i helgen. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.