AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
846

Att tänka på vid demontering av 325 E30? Vilka delar etc.

Har för några månader sen haft uppe någon tråd om att min brorsa krockade sin 325a. Nu efter mycket kladdande med försäkringsbolaget och trafikförsäkringsföreningen har vi fått lov att skrota bilen själva. Så vi ska ta allt av värde, sälja en del grejer och behålla en del grejer själva.
Är det nåt på dessa bilarna som man ska ta som man kanske inte i första hand tänker på? Finns det nåt värde i t.e.x en checkpanel eller en taklucka?
Tacksam för svar då vi inte riktigt vet hur mycket vi ska bemöda oss att plocka.

Dyker säkert upp en annons senare under delar säljes men är det nån som redan nu kommer på nåt ni vill ha kan ni ju skriva här eller maila.

Innan krock:
Länk
Länk

Krockad:
Länk

Och såhär ser den ut i dagsläget:
Länk
Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag är intresserad av vänster framskärm:-)

Hur gick det med ärendet? Han blev väl påkörd av en oreggad volvo på isen om jag inte minns helt fel? Fick han ut nå pengar?

Hej hopp!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det där beror ju lite på hur mycket plats och tid man har. Men personligen skulle jag försöka få loss så mycket som möjligt. Man vet aldrig när en del saker kan behövas. Kontaktstycken till bland annat stolsvärmekontakten har jag själv letat efter utan större framgång. Inredningsdetaljer är andra saker som ju brukar pajja.

///BMW - Was sonst!
Gunneriusson: Hehe, du kan få den gratis ;)

Jodå det gick rätt okej ändå...trafikförsäkringsföreningen gick in och betalade ut halva bilens värde plus att vi fick behålla bilen.

JohanE: Den måste bort så fort som möjligt tyvärr p.g.a platsbrist så vi har inte så mycket tid på oss att ta allt.

Ska man ge sig på att ta bakaxel o sånt? Den är inte med diffspärr så det är kanske inget värde i en sån?
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag kan ta skinnstolarna?? =) Om du har några dvs...

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ta bort lister runt dörrar, taklucka och såna saker, speglar tar inte så stor plats.
Ett tips kan ju vara att kolla på powerbörsen under köpes och söka på E30 så att ni ser vad folk är ute efter.

///BMW - Was sonst!
Stavros: Tyvärr inga skinnstolar...dock vanliga sportstolar i tyg =)

JohanE: Ja, får ta såna smågrejer...går väl att sälja för en billig peng!
Det var ingen dum idé att kolla under powerbörsen...hade jag inte tänkt på. Tack för tipset!
Lo
87
Low
E30 325i touring -90
E30 320i -83
Plocka ut soppa-pumpen ur tanken. Fick själv byta min nyss, var du mycket tacksam då jag kunde köpa en från en skrotad 325 för 400 istället för 2200kr på bmw... Bakvagnen kan också vara lättsåld.
Mvh Björn
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Ta spridarna. De är inte billiga att köpa nya.

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Visa användare
186
toffa182
316 -86
styrbox och instrumenthus och liknande kan ni ju spara.
Dr
175
Drewl
520i - 91
Voyce bror här som smällde bilen!

Tackar för alla svar. Kollade på börsen soch såg minsann att folk tar 1500:- för styrboxarna, så den är väl värd att ta!

Och soppapumpen skall vi nog plocka, det är faktiskt en begagnad i denna också som jag köpte på skroten för 400 spänn :)
Om vingen & bagageluckan är till salu & färgen är diamantsvartmet....maila mej!
Mvh
Infinity_74: Tyvärr är det inte till salu. Ändrar vi oss ang. vingen så mailar vi!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.