|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! I dag har jag regbesiktigat min importerade M roadster, men tyvärr gick den inte igenom pga för stora hjul. Inget annat än det som står i Fahrzugbriefet godkännes. Är det någon som har några hjul att låna ut. jag fick ny tid på onsdag i nästa vecka. Platsen är Ängelholm, och själv bor jag i Halmstad. Hälsningar Hasse | |
|
Denna regel gäller alltså bara när man reggar en ny bil (importerar) ?? Jag menar, normalt sett kan du ju åka på större hjul än rekommenderat om inte rullomkretsen skiljer mer än 5% !! /Anders Länk |
|
| Precis! De var väldigt petiga, jag kan iof förstå dem, det var väldigt tajt mella däck och fjäder, det hade tom tagit i vid något tillfälle...... | |
|
varför har du köpt en bil med så stor hjul;) |
|
|
Hasse, jag vågade inte besikta med mina 18", så jag köpte en uppsättning kassa men godkända v-hjul på Blocket för några hundralappar. Min bil är godkänd både för 15,16,17" enligt instruktionsboken. Besiktningen gjordes i mars, men det borde gå lika bra i april ? (se info nedan från bilprovningen) Kanske vill de ändå se sommarhjulen vid reg.besiktning, då håller inte mitt tips. GOOD LUCK iallafall! Vinterdäcksinfo Under perioden 1 december till 31 mars gäller krav på vinterdäck, med minst 3 mm mönsterdjup, om vinterväglag råder. Observera att vinterväglag kan råda redan vid +5o. Det är tillåtet att köra på dubbdäck från den 1 oktober till den 30 april. Även dubbfria vinterdäck bör vara bytta till sommardäck senast den 30 april. |
|
| Ironman: hur definerar man egentligen vinterdäck? jag har besiktning 22 may och tänkte i likhet med dig komma med dubbfria vintersulor... | |
|
Z3c: Inga problem, Du kan köra dubbfria vinterdäck året runt enligt Bilprovningen.. Kanske inte så kul men... /Caspar |
|
|
När min bib regbes så satt de 19" på den, ingen anmärkning på de. vet inte om dem va onödigt petiga mot dig... Eller dina fälgar kanske är mycker bredare än mina men mina ligger nästan intill fjädrarna, men dem får plats... No turboshit, just real power! |
|
BoZton Grodan |
Hasse R. Tycker det hela verkar väldigt konstigt. Min 2,8 är regad med 18" 255/35 bak, vilket knappast är orginal. -Hoppas verkligen att någon hjälper dig att låna ut en omgång hjul till dig. BoZton Grodan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.