|
|
|
|---|---|
|
Vet någon om det finns ett ”vindnät”, till Z3, som man sätter mellan stolsryggarna? Har sett något liknande för Merceders. Mvh Mats | |
|
Det finns, ja... har det på min så nog finns det alltid. Det är två "påsar" som man trär över störtbågarna, och sedan kan man i kanten på dessa fästa ett nät med hjälp av dragkedjor... Dessa är enligt mig ganska så vanliga... eller? |
|
|
Hydrolift: det som du pratar om är ju det som är mer eller mindre standard på z3 med störtbågar. Finns ju även ett sånt nät för bilar utan störtbågar som också mer eller mindre är standard från BMW. Men det du menar Mala, är det nåt man skulle fästa i själva stolarna så man får det lite längre fram än vanligt? Jag själv har inte sett nåt sånt men det kanske finns. Tycker dock det är lika bra att köpa BMW's egna nät som sitter i bakkant av mittfacket som sitter bakom sätena... annars kommer du inte att komma åt facket. /Magnus |
|
|
Tack för de snabba svaren. Anledningen till att jag söker dessa ”påsar” är att jag tycker att de inte stör "looken" lika mycket som BMW original vindskydd. Har ni koll på var man kan köpa ”påsarna”? Mvh Mats |
|
|
Mala, har du störtbågar eller ej ? Jag monterade bågar nyligen (bilskrot=2000 kr) och har själv kapat till 3 acrylglasskivor (200 kr) som passar i och mellan bågarna. Blev snyggt. Ska lägga in ny bild snart på skapelsen. |
|
|
Ironman: Fort!! Vill se /Caspar |
|
|
Bågar och vindskydd... Ja det är precis vad jag vill ha på min nyinköpta Z3 av 97 års modell. Jag blir j-t orolig att det inte går att montera på den modell jag har köpt. Har varit inne på MZ3.Net där dom skriver om att modeller som är tillverkade före 1/97 inte kan ha bågar. Snälla hjälp mej att tyda detta om det är någon som vet. Det står så här: BMW has an upgrade kit, but it can only be used on Z3s built on or after 1/97. Specifically 1,9 VIN LB83105 and later. Har ingen erfarenhet av hur man bygger upp chassinummer men mitt slutar på LA27764. Logiskt sett borde det innebära att det inte går att montera bågar på min bil....? Det måste i så fall finnas någon annan lösning, eller? Man kan ju inte åka och se ut som hon i reklamen för balsam...ni har väl sett henne med håret som en "svintosvans" baktill. Alla förlag på lösningar äv välkomna! Stina |
|
|
Vindskydd och fuskbågar finns till din bil oxå, läs mer i "Saknar du oxå bågar" inlägget. Jag har försökt svara på ditt inlägg där. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Stina: Jag har ett vindskydd över för en bil utan störtbågar... Bor Du i stockholm kan vi ju alltid kolla om det passar (jag har monteringsdetaljerna också). /Caspar |
|
|
Hej Caspar! Tack för engagemanget. Jag bor i Falun men det hindrar mej inte från att handla av dej om det passar. Du skriver att du har vindskydd som passar men är det bågar till oxå? Hur sätter man annars dit det....??? Hör av dej igen! Stina Stina |
|
|
Stina: Nej jag skrev tyvärr inte att det passade utan att vi kunde prova om det gick. Skickar gärna upp det till Dig om Du står för portot. Det vindsnätet är till för bilar utan bågar. Man monterar stativ under "lådorna" bredvid förvaringsfacket bakom stolarna och borrar hål i dem. Vindskyddet är vikbart för att kunna tas bort ur synfältet om man vill se fritt bakåt (bra när taket är på tex). Skyddet är BMW orginal, jag köpte det förra året då jag liksom Du inte stod ut utan vindskydd och det är STOR skillnad. Enda nackdelen är att man måste lyfta skyddet om man vill in i förvaringsfacket. Kolla under min profil på M Roadstern som finns i Galleriet så ser Du hur det ser ut. Att det är över beror på att jag har köpt bågar till bilen då det med min körstil finns risk att jag behöver dem.. :-) /Caspar |
|
|
Här finns det ett beg Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.