|
|
|
|---|---|
|
Hej, min mätarställningsmätare och distans mätare och den lilla displayen i mitten som visar om de e sportläge eller ekonomiläge och så vidare på automatlådan brukar oxå halvslockna när man har kört en stund, distansmätaren och mätarställningen har inte börjat krångla förrän nu. vad kan vara fel? hoppas nån vet, är lite störande att bara se halva boktäver och siffror=) /Calle | |
| Jag har ju samma på min e39. Fick svar på att man skulle byta kombiinstrumentet vilket jag gjorde men det blev inte bättre. Så 1900 åt skogen. Hoppas att det finns ngn som kan ge rätt svar. =0/ | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Vart köpte du kombiinstrumentet för 1900:- ?? Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
| På skroten i falun.... Å då misstänker du att den bilen åxo hade samma fel eller?? =0) | |
|
"växelvisar" displayen sitter i en separat kabelstam, dom skall ej påverka varandra. Jag hade det fenomenet på min ex bil när det var varmt ute och i kupén. Att km mätar displayen visar halva siffror är ganska klassigt, enda lösningen ett nytt kombiinstrumentkretskort. (displayen är lödd på den). Kostar 2-3000kr + jobb om du inte gör det själv. |
|
| Kan vara glapp i kontakterna bakom instrumenten också, kolla det innan du köper nytt kort. Åk till BMW och se vad du för för felkod är också ett bra tips. | |
|
Jonte: gnäll inte jag tycker du fick ganska klara svar om hur det funkar i den här tråden eller?? Länk CC: är det bara "backlighten" som försvinner eller?? det är om jag inte misminner mig små lampor som kan bytas enl följande tips: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Gasar-Magnus: Vilket är det du speciellt syftar på?? | |
|
ska kolla när jag kommer hem till bilen. vägmätaren har bara halvslocknat ett par gånger nu, under en långresa på 25 mil, sen när motor o kupé va kalla så va de som vanligt igen, felfritt alltså. däremot växeldisplayen beter sig konstigt nästan hela tiden nu.. Mvh Calle |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jontemannen. Jag bara syftade på det som GM har länkat till. Dvs att om man ej kodar om instrumentet så fungerar det inte. Du har nog blivit blåst på pengarna. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
| Ja ifall jag hade haft den kombiinstrument som man behöver det me.. Jaghade ju den med boxen på baksidan. Den som överför all data som miltal o annat. Det ska ju inte behövas att programmeras. Inte enligt BMW i allafall. Eller??? | |
Sorry. Var för snabb. Tittade ej på årsmodell. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.