|
|
|
|---|---|
|
Min 2002 Turbo har stått oanvänt sedan 1996. För ett par veckor sedan försökte jag starta bilen, men när jag vred nyckeln i strömläget (innan startläget) och bränslepumpen gick igång, började det spruta ut bränsle från insprutningspumpen (under sexkantsbultar som sitter på toppen mellan bränsleslangarna). Vad är det som är fel och vem kan åtgärda problemet här i Sverige ? Tacksam för alla tips. | |
|
Här finns expertisen Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Det kan var ett ganska enkelt fel faktiskt. Om det sprutar ur dom 4 bultarna som sitter rakt ner i pumpen, så är det troligtvis bara o-ringarna som finns under bulten som torkat sönder. Köp nya oringar och montera dessa så kommer det nog fungera. Detta är ett vanligt fel på pumparna om bilen stått länge och oringarna har torkat sönder. |
|
|
Glömde berätta. Om man är medlem i den Tyska Turbo klubben så har dom ett avtal med en firma i Tyskland dit du kan skicka din pump för reparation. Dom skickar då en hem en helt nyrenoverad pump och nya spridare till dig omgående och du får sedan betala reparationen av din pump i efterskott. Man har tagit fram den här lösningen bara för man inte ska bli ståendes med sin bil allt för länge. Skulle pumpen vara totalt slut och det inte går att använda en enda del så kommer det kosta dig 1700 Euro allt som går använda gör att du kommer undan billigare. |
|
| Jxp har rätt, byt oringar, så ordnar det sig. Byt även oringen till returnippeln. | |
|
Prova och spänna bultarna, det hjälpte på min 2002 tii och det är väl samma typ av pump. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.