|
|
|
|---|---|
|
Lite drastiskt kanske, men så kändes det igår. Jag har köpt begagnade alufälgar med s-däck. I går var det dags för byte. Vilket strass, de fälgarna var nog aldrig rengjorda! Bromsdammet gick knappt att få bort, en del sitter kvar trots rengöring med avfettning och borste. | |
|
Mitt tips är turtle extreme fälgrent. de är grymt bra. Kör sen cleaner, polish o vax. Sen bör resultatet bli bländande. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
wendtan, Precis så gör jag vid rengöring av fälgarna. Turtle Extreme är härligt! Sitter och väntar på lördagen då jag ska ha min bjudning, fyllde 25 igår den 20 april, Har fått tipps om att det rör sig om presentcheckar på högtryckstvätt med tillbehör! Äntligen en riktigt go utrustning! Nu ska putsen fram! Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
| Sonax fälgrengöringsmedel är också vasst! | |
| Visst går det att trycka med högtryckstvätt på fälgar, de tappar inte lackskicktet? | |
|
Grattis i Efterskott Ola! Lahegas Fälgrengöring är också en vinnare! Sen på med Sonax polering och Vax... Mumma! Grs: Inte enligt min erfarenhet iaf! Men det skiljer ganska mkt på trycket ifrån olika högtryckstvättar med! I Sundsvall på OKQ8 är dety nästan dubbla trycket än här i Härnösand.. Värt att tänka på! MVh Johan __ Länk /JB |
|
|
Tack theprophet! Man bör alltid vara försiktig vid högtryckstvättar. Speciellt en speciell högtryck som de använder för att avlägsna asfalt från läggare! Den blåser på hårt i 95graders värme inte mycket som är kvar efter den rackarn. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Erik, du behöver läsa om olika rengöringsmedel på Stackens Bilvårdssajt! Tex avfettningsskolan - de ger inte ett optimalt resultat på bromsdamm. Tipsen ovan är dock utmärkta fälgrengöringspreparat. Rätt medel till rätt jobb - dyrt, osmidigt, men mycket effektivt! Länk |
|
|
Testa med Bilpolish för att få bort dammet och andra skitpartiklar. har en fråga oxå, finns de nåt vax som är speciellt bra till fälgar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.