AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
488

Chipstrimma 750ia 93:a

cu
65
curt
750iaL-95
525iA touring-96
325i -93
Hej
Min grabb tjatar att jag skall chipstrimma. Nu undrar jag om det finns något negativt med att göra det. Eftersom det är två "datorer" till varsin halva och en som styr dem. Då blir det ju tre. Nu säger man att det räcker med de två som styr halvorna. Jag är lite osäker. Sedan säger grabben att man måste ha nya luftfilter också. Är det någon som har erfarenhet av chipsning.

ClG
intemartin
gör det inte det gör mininalt med effekt i vissa fall sämre än orginal pgr av att de som gör chipen gör sämre program för chipen än orginal det är bara marginel förbätring. det är bara på turbo motorer som det ger en ordenlig effektskillnad. bytter du bara luftfilter så gör det nog en 5hk. och pilla inte på v12 datorer deras system är redan så känsligt så är det lönt att krångla till det.

martin_750
Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
Jag tror inte heller att det gör så stor skillnad men jag har
ingen erfarenhet av chipstrimmning så det är svårt att säga. Jag skulle försöka höra med någon som har sin bil "chipad" för att sedan jämföra (inte så lätt att hitta någon). Sedan tror inte jag att man konsekvent ska säga att alla som tillverkar sådana grejor gör kass prylar. Intemartin tycker att alla förändringar är av ondo så lyssna med fler folk tycker jag.

Felix
Icq#133904233
intemartin
ok men vissa som tillverkar chips är inte så himla seriösa men pröva gärna.

martin_750
betriebsanleitung
ja hade en som va chipstrimmad&det var helt värdelöst för effekten i låg&mellanregister var sämre,men men,det kan ju va att det va ett dåligt märke kanske
cu
65
curt
750iaL-95
525iA touring-96
325i -93
Hej och tack för era svar. Nu är jag ju inte klokare men jag tror att era svar är "ligg lågt" tills det blir tydligare vad det ger. Om det ger något dvs.

ClG
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Tjenare!
Jag har chips från Jurgen Weise, och jag tycker att det fungerar tillfredsställande iaf. Inga sensationer men det var heller inte väntat.
Om du vill vara absolut säker på att det skall bli effekt på papper så är det nog bara att vända sig till någon Unichip firma som mappar bilen på rullande landsväg, fast det kostar ju en bra slant..
Lycka till!

mvh: mr_majzoo! BMW 750iL *90
Hej!

håller med majzoo,chip ger endast marginell skillnad,tror inte unichip,ger så mycket mer heller,inte om resten är original+att unichip kostar 10500kr för v12.

torsk på v12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.