|
|
|
|---|---|
|
Har en läckande spridare på en av cylindrarna på en 750 -89. Vet någon om man kan ta en spridare från en 740 -93 och sätta i 750 -89? Vad är det som skiljer mellan dessa 2 modeller? Sune | |
|
Nej inte någon 740, men enligt ETK verkar det vara samma som på M40, M43, M73, 325iE30, 525iE34M20. Observera att det finns både Lucas (artikelnummer 13 64 1 731 357) och Bosch (artikelnummer 13 64 1 731 776) som tillverkare. Vad har du för symptom, sotigt tändstift? Något mer? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
När bilen är kall går den rent och fint, när den hunnit komma upp i arbetstemp börjar den missa vid tomgång. Har mätt upp tändkablarna och de är ok. Bytte tändstift 4 månader sedan (gick dåligt innan) och stiftet för cyl nr 2 vä sida var mycket sotigare än de andra. Kollade de nya stiften, samma syptom på dem stift nr. 2 sotig. Tog loss spridarna från insuget och upptäckte att när jag satte systemet under tryck, droppade det från spridare nr. 2. Sune |
|
|
Måste även tillägga att katten har blivit rensad av all överflödig soppa på vä sida. Sune |
|
|
Även jag har ju ett stift som sotar, så jag ska ta en titt på mina spridare. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| lustigt fenomen det här med ett sotigt stift,det verkar ju som att alla vi som är drabbade av det har det på vänster sida,själv har jag cylinder 3 på vänster sida framifrån.Är väl nian tror jag. | |
|
Mitt är på höger sida, 4:an. Höger (passagerarsidan) är 1-6, vänster är 7-12. Sune: Hur trycksatte du spridaren? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag "tjuvkopplade" spridarna genom att ta +12v från batteriet (där man sätter på startkabeln för starthjälp), och spänningssatte systemet genom att ta ut säkringen till pumpen och föra in + kabeln där säkringen ska sitta. Sune |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.