|
|
|
|---|---|
|
Jag hängde i en turbo i min familjebil i helgen en suzuki balleno 98 1.6 16v med 9.5 i kompförhållande. Nu laddar jag 0.4 med en extra spridare 190cc. Avgastempen ligger på max belastning runt 750 grader c. Tändningen är inte backad. Om jag ligger runt 850 grader c avgastemp före turbon kan det spika ändå? Eller är man på säkra sidan så länge inte avgastempen skenar iväg? Vart hittar man formel om kompsänkning? | |
| Ingen som mäter avgastemp?? | |
|
Kommer att mappa min Bi-Turbo M30 med SMT6, smalbandslambda och avgastempmätare. Vet dock ej något om avgastempen nu.... Länk <--- Mitt projekt -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
| Har du tidig tändning och den spikar är det inte säkert avgastempen går upp. Du måste lyssna med. | |
| Det är just att lyssna jag vill undvika. Teoretiskt om man har en avgastemp på max 900 grader c så kan väl inte blandningen vara för mager och självantända? | |
| Jodå, inga problem att få det att spika med 900 graders avgastemp (eller 800 för den delen). Med för hög tändning så spikar det. Lyssna och sänk tändningen där du hör spikningar... | |
|
Avgastempen blir ju lägre med hög tändning. Sänker du tändningen ökar tempen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.