|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon vet vart man kan köpa så kallat avrinningsmedel ?? Det är ju perfekt att använda med någon typ av spruta, efter att man tvättat bilen för att inte få en massa kalkavlagringar, om man inte efter varje tvätt vill skrapa och skinna bilen. | |
|
www.lahega.se ( eller så kan dom tipsa om ÅF för sina produkter) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Köpte idag Lahegas autotork, ska prova i eftermiddag om det inte börjar regna !! | |
|
Återkom gärna med info om hur det fungerade! Verkar vara ett bra medel! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
bistec: Tvättat än?.. vill åxå höra om blev nöjd med resultatet! BMDoubleV Länk |
|
| Får se imorgon ! | |
|
Autoexperten har Lahegas prylar. Autotork funkar bra så länge det är hyfsad utetemperatur så bilen torkar snabbt nog - dvs funkar inte på vintern. Sedan är ju ljusa bilar alltid mindre känsliga för torkresultatet. "Mycket petiga" ägare till mörka bilar kanske kan ha åsikter om slutresultatet i vissa fall??? |
|
|
Hur som får vi se imorgon, tvättade av bilen ordentligt ren, hällde på avrinningsmedlet doserat i vatten, ur en vattenkanna på 10 l. Backade sedan direkt in i garaget, ska bli spännande att se hur det blir.... Det beror inte på att jag är lat att jag ville testa detta, mer pga. att jag vill vara rädd om lacken !! God kväll....... |
|
| Var nyss ute och kollade, är ju inget solljus att snacka om idag precis, men såvitt jag kunde se med hyfsad ljussättning var resultatet klart över förväntan, detta kan jag verkligen rekomendera till de som vill spara lite extra på lacken !! | |
|
Du bara hällde på det? Inget skrapande alls efteråt eller? Verkar ju helt orimligt att vattnet bara skulle rinna bort eller? *BAWORAK* |
|
|
Svante:De gör de inte heller. De bryter ner kalken på något sätt som finns i vårt vatten. De är de som skapar "fläckarna" när vattnet torkat. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| Istället för 1000 tals smådroppar bildas ett tunnt lager vatten över hela bilen som snabbt torkar utan rester !! | |
|
Okej det låter ju kannon! Fråga: Sliter detta medel någonting på vaxlager? Vill att vaxet ska sitta så länge som möjligt! Bistec: Hur mycket kostade det och hur länge räcker det uppskattninsvis? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.