|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tsaros: Läs tire-racks egna tester istället för kundutlåtande tex här Länk Jag kör nu på GY Eagle F1 GS-D3 på 330n. Jag bytade från Pilot Sport Gen1, och kan säga att F1orna är bättre än ps däcken på alla punkter. Framförallt är f1orna tystare än Ps. Torrgreppet är bättre, även våtgreppet. Jag är helnöjd och kan bara rekommendera däcket. Bridgestone S03 Är kända för att vara ett bra men bullrig däck. Både s03 och Eaglef1 är högprestandadäck som inte skall göra dig besviken oavsett vad du väljer. Spårningstendenserna är dessutom i princip noll trots mina 255/35/18 bak och 225/40/18 fram. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
Sixten |
En orsak till att en bil blir spårkänlig kan vara däckstommarna. Se till att köpa ett ZR-däck och att ha tillräckligt breda fälgar för den dimension du väljer på däcken. Har själv 235/45-17 på 8,5" breda fälgar vilket gör att jag måste däck med sk. "stötkant på för att inte fälgarna skall gå utanför däcket men det är hur stadigt och stabilt som helst. Det ser ju ganska tufft ut oxå. En ZR-stomme är betydligt stadigare i sidled än VR eller WR stommar. 525iA |
|
Fälgskyddet (kantskyddet) på däckssidan är ju bara en påvulkad gummikant för att skona fälgkanten vid närkontakt med trottoarer osv, kommer på de flesta däck numera. Möjligt att hastighetsindex (V,W,ZR osv) gör däcken stadigare också, men mest är det väl gummiblandningar osv för att hindra otillåten uppvärmning osv. FP |
|
Sixten |
Jo, jag vet att kanten bara är till för att skydda fälgen, vad jag menar är att det är bättre med en lite bredare fälg för stabilitetens skull, har man en för smal fälg så " viker" sig däcket fram och tillbaka. det blir lite samma känsla som att åka med för liet luft i däcken, instabilt. 525iA |
|
Jag undersökte mina fälgar idag och konstaterader att dom är 8" runt om.. :( Nu sitter där 235/45/17 och 255/40/17 på dom. 255 verkar vara en hel del i mesta laget för en 8"´s fälg. Vad tror ni om 235/45 eller 245/40 runt om istället ? Fördelen med 245/40 är att jag kan köpa PS2 :) men frågan är om det blir bra på en 8"´s fälg. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.