|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjenis! va nere i skåne o köpte fälgar häromdagen. Ronal 17" blev det. nu behöver jag införskaffa nya däck 225/45 17" undrar nu om någon har nåt favoritmärke att rekommendera!? är lite skraj för att köpa de allra billigaste men inte heller de dyraste, så om nån har tips så vore de bra!! /Calle | |
|
kolla på www.dackonline.net riktigt bra priser har väll inga direkt som jag kan rekommendera, men håll dig till kända tillverkare t.ex. goodyear eagle f1 gsd-3 (nya f1) så borde du va rätt säker |
|
|
Ett bra däck som ändå ligger under de dyraste i pris är Uniroyal Rainsport. Har fått bra kritik i alla tester/omdömen jag läst. /Andreas _____ Länk |
|
|
kan rekomendera uniroyal rainsport kör på dom nu och dom är kanon bra!!!! |
|
|
Läste i en teknikens värld idag ett däcktest, pirelli P7 va bäst, men dyrt, på andra plats kom Kumho Ecsta KH11 så det får nog bli såna!! eller nån som har hört fåliga saker om dom? /calle |
|
|
C.Carlsson: Fråga jackass här på forumet. Han har nyss köpt Kumho Ecsta KH11. Värkar va helnöjd iallfall =) "Best Man Wins" Mvh Eivind |
|
|
Är det inte dackonline.se ???Tycker personligen att Toyo är bra,tysta och billiga däck. BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
| Här är en däcktest: Länk | |
|
En omgång Uniroyal Rainsport 1 åkte på förra veckan och är klart nöjd efter lite "utvärderande testande" (bra pris på gummihuset.se med 1500:-/st (235/45-17W)) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Japp mina kumho är jag nöjd med. dackonline är billigare men jag besökte butiken här i sthlm (skanstullsdäck) för o slippa vänta på leverans. åkte dit o hade efter 30 min dom krängda o klara :) | |
|
Har kört på Pirelli P6000 235/45-17 och har nyligen bytat till Bridgstone Potenza S03 med samma dimension. Enligt min bedömning är Bridgstone däcket överlägset på allt. Hade enorma problem med vibrationer med Pirelli däcken och även sidostabiliteten var bedrövlig. När jag satte på Bridgstone var problemen som bortblåsta. Mitt tips är således; Bridgstone S03. |
|
|
Jag har också P6000 på min 540ia och har en del vibbrationer,kanske kan det vara däcken då?Ska lämna in dom på balansering så får jag se om det blev bättre....det är ju mycket mönster kvar så byter gör man ju inte gjärna ;) BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
|
Har i 2 år kört på P6000. Inte haft något egentligen att klaga på. Fick precis bytt idag till GY E F1. Har bara kört 1 mil än så länge. Återkommer... *BAWORAK* |
|
|
Satte på mina Kumho KU19 igår, det verkar vara lite vibrationer iallafall. Jag som trodde att det var mina vinterdäck som var kassa(Regumerade) :( Förutom det är dom suveräna /DopplyMannen |
|
|
Ricke: Hade problem med vibrationer vid 100 km/h och över 120 km/h. Var på någr däckfirmor flera gånger och fick balanserat om dom men det blev aldrig riktigt bra. Det tråkiga är att man alltid trott att Pirelli är ett mycket bra däck, men när jag nu bytat så kan jag inte göra annat än att revidera min uppfattning. Skulle i dagsläget aldrig rekommendera Pirelli åt någon. Så illa tycker jag faktiskt det är. Förstår däremot om du inte vill byta när det finns mönster kvar. |
|
|
Är det ingen som har problem med dom halvdecimeterdjupa dikena som vi har på dom svenska vägarna ? Jag får sitta och passa hela tiden för att inte flyga av vägen. Det är fruktansvärt irriterande. Kör på Yokohama Decibel 235/45-17. Viterdäcken Goodyear UG GW-3 225:or på 16" fälg är helt okänsliga för asfaltspåren. Köper normalt däck efter ljudkomfort och vattenplaning, men nästa gång blir det helt och hållet spårkänsligheten som får avgöra. Har ni något däck att rekommendera ? Continental brukar få bra i testerna men spårkänsligheten främgår ju aldrig. M.v.h. Kentx |
|
| Kentx, har samma problem som dig, kör på Yokohama 235:or på 17". Bilen är så pass känslig så att även små spår upplevs som jobbiga, kan nämna att min 928 med 225 fram och 255 bak känns betydligt bättre på spårig väg. | |
|
Att få prestanda och se ball ut kostar ju komfort. Har provat en del och det bästa jag kört på är Dunlop, Michelin pilot var också bra. absolut sämst var Good yaer. Vi talar om 235:or och 245:or. Här finns inga faktablad utan många mil bakom ratten i en 635:a, 735:a och en 540:a FK |
|
|
Bridgestone Potenza RE050 är fantastisk fina på asfalt. Bra grepp inte så spårkänsliga som man kan tro. Har dimension 225/45 17" fram och bak Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
GoodYear Eagle F1 GS-D3 Är de bästa högprestanda däck ja provat/kört på. Jag har kört på Dunlop SP 9000, Michelin Pilot Sport 1, Michlin Primacy, Bridgestone Potenza. Överlägset tystast, bäst våt/torrgrepp inga spårningstendenser osv. Självklart finns de vassare däck, de 2 jag kan komma på är Pilot Sport 2, Dunlop Sportmaxx. I mellanprissegmentet måste ja nog rekommendera Rainsport 1 som övriga fältet. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Hade GoodYear F1 på 523:an, det spårade som f`n när dom blev slitna. Dessutom kunde man se på bränslemätaren att dom drog mer bensin. M.v.h. Kentx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.