AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.811

Värdeminskning M3 E36

nikkieb0y
Går och funderar på att köpa en m3 e36. bilen jag är såååå när att köra just nu är en 93:a. Men jag har hört att värdet kommer minska på dom nu. så om ett eller två år, vad tror ni man får för en sån då? Bilen är i toppskick och motorn har idag rullar 6000 och bilen 18000. priset idag är 125.000. Väldans tacksam för svar.

Snart i bakspegeln nära dig...
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
"värdet minskat på dom nu" tycker det har balanserat upp sig igen jag. Det går alltid ner på hösten/vintern. Och upp igen på sommaren/våren.

Skulle tro att du kanske får runt 80-90000:-.
Beror väldigt mycket på skick, osv. osv.

///M3
nikkieb0y
okej. då förlorar jag en del pengar alltså.
Blir väldigt fundersam. är den här värd pengarna om allt är okej på den???

Länk

Ul
98
Ulrik_
Bmw E91 -12
Bmw E39 -02
Den där bilen har vi diskuterat om tidigare här på forumet, sök lite så hittar du. Den verkar fin och har bra utrustning. Omlackad och bytt motor så det är nog ett bra köp !

MVH
nikkieb0y
hittar inte den tråden...kan nån hjälpa mig? :)

Ul
98
Ulrik_
Bmw E91 -12
Bmw E39 -02
Varsågod !

Länk

Lycka till med köpet om det blir av !
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
AHA, det är den bilen. JAG tycker den är superfet. Har dock ej granskat den.
Det är alltid svårt. Är bilen fin, och du servar den exemplariskt..och grejar lite..
Visst..rätt köpare om ett år så kan du få 115000:- eller nåt också.

Tycker dom har gått upp i pris de sista nu. Finns många 3.0:or runt 130000:-. även en del runt 100000:-.

Och denna anser jag kunna stå lite högre. Grym hjulupphängning och schyssta fälgar, ej vinterkörd, nylackad o.s.v.

Är allt seriöst gjort med lackningen och motorbytet så är de ju ett +.

Lycka till.

///M3
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag tror inte att värdetappet på en M3 E36 man köper i dag och behåller 1-2 år är större än för andra bilar. Dom har ju sjunkit i pris de senaste åren och så länge 318-328 inte är gratis så kommer ju M3 att betinga ett värde. Givetvis så är detta en bil där skick, underhåll, etc är av än större vikt än medelbilen.

Vid köp av en 10 år gammal M3 så måste det väl ändå vara andra ekonomiska faktorer som spelar större roll, t ex försäkringskostnad, hur är bilen skött (större reparationer är inte billiga), är det snart dags för större service eller ny omgång däck för då springer pengarna snabbt...

___
BMWCS #5157
Bilen är säkert fin men jag tycker att det är "sådär" att skriva att den gått 6000 mil, när allt förutom motorn gått 18000 mil, det finns andra saker än motorn som slits på 11 år.
Är hela bilen genomgången och hela bilen är omlackad seriöst så är det bra, är den bara delvis omlackad med massa fula lackskarvar som resultat som är det definitivt ett stort minus, omlackad är ett missbrukat begrepp. Jag var och tittade på en e36 M3 för 1 ½ år sedan som var "omlackad", såg jättefin ut på bilder och på håll, synade man skarven som går ovanför dörren mot taket så var det just tydliga/synliga lackskarvar som såg väldigt illa ut. Där hade sidorna, bakluckan och huven blivit omlackade också p.g.a. skadegörelse, men inte taket, vilket syndes...

/Wille
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Min har bara rullat 11.200, samma färg....mer utrustning...
Kanske till salu för rätt pengar, har jag hört en fågel kvittra... ;)
nikkieb0y
har tagit reda på vem som lackat den o.s.v. och komiskt nog var det min syrras kille som hade fixat bilen. den var smäl nånång 02. kommer inte ihåg datumet. och det har han också fixat.
Ul
98
Ulrik_
Bmw E91 -12
Bmw E39 -02
mosse : har du bild på din bil ?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Japp.

Länk
Mosse: Har för mig jag provkörde din M3 på autocenter nån gång runt -99. Kan det stämma. Den såg bra ut då och verkar fortfarande va fin. Har du haft den sen dess?

Man kanske skulle slå till......
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Junior, ja det måste vart min....men jag köpte den 2000, jag är ende ägaren i Sverige sedan dess...

Den är fortfarande i mint condition...

Maila mig för mer info

klas@provision.se

Ul
98
Ulrik_
Bmw E91 -12
Bmw E39 -02
Ser ju fin ut ;)
Ad
197
Adrian
M3 Coupé
det är mycket som är dyrt med att ha en m3, men jag kan bara råda dig till att handla du kommer inte att bli misnöjd!!

M3 är underbar!!

Min M3:
Länk
Köpte min M3Gt -95 i feb. förra året för 170000kr
sålde den för ett par veckor sedan för 150000kr

inte så taskig värdeminskning om man jämför
om man köper en ny bil och har den ett år.

/tomas
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Thermansson:
Så du har sålt GT´n nu. Tycker också att du fick hyvsat för den.
Men den var ju fin så.

En ny bil sjunker ju för f*n 50000:- när man kör hem den:)

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.