|
|
|
|---|---|
|
Håller på att lacka mina bromsok + byte av bromsslangar och nya skivor. Har börjat med dom bak. Undrar nu om jag kan sätta tillbaka lufta bromsarna och sedan börja byta fram och lufta dom bromsarna när det är klart. Eller måste jag lufta bak efter att jag har haft lös framoken. Den där förklaringen var knepig men hoppas nån fattar. Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
| Det beror väl lite på... har du klämt åt slangarna eller satt i en plugg så att inte bromsvätskan runnit ut, kan det räcka med att lufta endast bak. Om inte är det nog bäst att lufta hela systemet. | |
|
lite vätska han rinna ut innan jag hitta en plugg men bara typ 5cl. Nog måste jag väl ändå lufta fram efter att jag har haft lös oken där? Dessutom byter jag ju slangara oxå till stålomspunna. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Frågan är om jag behöver lufta bak efter att haft lös oken fram? Man behöver inte lufta absenheten va? Det fick jag och en kompis göra på hans 300zx. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Undrar faktiskt samma sak. Ska man lufta båda fram om man haft ena oket borta. byta ok på ena sidan o miste knappt 1cl olja gick hur smort som helst luftade sedan den sidan. räcker de? MVH/ KIM En gång BMW alltid BMW!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.