|
|
|
|---|---|
|
Hello! undrar om beru tändstift med fyra elektroder är dåliga har hört att de ska vara det. Någon som vet??? åker en 525 -91 | |
| Inga Beru-stift vad du än gör!!!! | |
| vilka stift är att rekomendera? | |
|
Bosch är det ända som duger bra till bmw!!!!! M.V.H Mauricio |
|
|
Jag skulle rekommendera att du använder de stift som BMW rekommenderar! Många BMW-motorer kan tjura om de får stift från andra tillverkare! De stift som BMW rekommenderar till M50-motorn är: NGK BKR6EK (brukar vara det stift som "finns på hyllan") alt BOSCH F7LDCR Dessutom kan man använda longlifestift av fyrelektrodstyp med mittelektrod i platina. De håller 10 000mil! Då rekommenderar BMW: NGK BKR6EQUP (brukar vara det stift som "finns på hyllan") alt BOSCH FGR7DQP Min personliga erfarenhet är att NGK-stift alltid (i både bilar, MC, båtmotorer, gräsklippare etc.) fungerar klanderfritt om man använder rätt typ (rekommenderad typ). BOSCH-stift har jag inte lika goda personliga erfarenheter av... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
kan bara hålla med Johan B, NGK använder jag i ALLA motorer oavsett märke/modell, har också taskiga erfarenheter av Bosch :( ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Mina Bosch super 4 fungerar perfekt till min M535.a...2000mil mellan mina stiftbyten,skulle säkert tända 2000 till...Minst :) Mvh Janne. |
|
| jag kan hålla med om att beru är skräp till 530n | |
|
Köpte Beru stift till en 525i(e34) körde ett tag utan problem sedan börja bilen tappa tomgången vid enstaka tillfällen när man frikoppla för korsningar o dyl. Bytte stiften till Bmw original och problemen försvann, inga Beru i topplocket för min del. mvh |
|
|
jag instämmer med dom flesta andra här på inläget om tändstift beru är kassa enligt mej kör på bmw orginal stift funkar kanon bmw forewer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.