AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.061

beru fyra elektroder ?

Hello! undrar om beru tändstift med fyra elektroder är dåliga har hört att de ska vara det. Någon som vet???
åker en 525 -91
Am
141
Amos
BMW 540iA-93
Inga Beru-stift vad du än gör!!!!
vilka stift är att rekomendera?
Bosch är det ända som duger bra till bmw!!!!!

M.V.H

Mauricio
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag skulle rekommendera att du använder de stift som BMW rekommenderar! Många BMW-motorer kan tjura om de får stift från andra tillverkare!

De stift som BMW rekommenderar till M50-motorn är:
NGK BKR6EK (brukar vara det stift som "finns på hyllan") alt BOSCH F7LDCR

Dessutom kan man använda longlifestift av fyrelektrodstyp med mittelektrod i platina. De håller 10 000mil! Då rekommenderar BMW:
NGK BKR6EQUP (brukar vara det stift som "finns på hyllan") alt BOSCH FGR7DQP

Min personliga erfarenhet är att NGK-stift alltid (i både bilar, MC, båtmotorer, gräsklippare etc.) fungerar klanderfritt om man använder rätt typ (rekommenderad typ).
BOSCH-stift har jag inte lika goda personliga erfarenheter av...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
kan bara hålla med Johan B, NGK använder jag i ALLA motorer oavsett märke/modell, har också taskiga erfarenheter av Bosch :(

########
# PAJALA #
########
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Mina Bosch super 4 fungerar perfekt till min M535.a...2000mil mellan mina stiftbyten,skulle säkert tända 2000 till...Minst :)

Mvh Janne.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jag kan hålla med om att beru är skräp till 530n
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Köpte Beru stift till en 525i(e34) körde ett tag utan problem sedan börja bilen tappa tomgången vid enstaka tillfällen när man frikoppla för korsningar o dyl. Bytte stiften till Bmw original och problemen försvann, inga Beru i topplocket för min del.

mvh
Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
jag instämmer med dom flesta andra här på inläget om tändstift beru är kassa enligt mej kör på bmw orginal stift funkar kanon

bmw forewer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.