|
|
|
|---|---|
|
725 tds e32? Varför byggde BMW aldrig denna bil? I mina ögon skulle detta vara den fulländade bilen. Sitter och funderar på om det är möjligt att bygga detta själv, köpa en fräsch 750iL billigt med kass motor och sedan montera i motor/låda från en 525 tds? Skulle man kunna besiktiga detta och få det godkänt? BMW CS #5139 | |
|
Hm skulle nog inte bli någon raket direkt... Har en 525tds och den är ju inte direkt snabb.... Men visst skulle den gå billigt... Min dröm är nog en L7:a med dubbelturbo inte för snabbheten utan för vridet.. |
|
|
Hm skulle nog inte bli någon raket direkt... Har en 525tds och den är ju inte direkt snabb.... Men visst skulle den gå billigt... Min dröm är nog en L7:a med dubbelturbo inte för snabbheten utan för vridet.. |
|
|
Den finns som E38 iaf. :-) ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
cr |
Jag har sett två "725 tds" E32 i tyskland den ena körde förbi mig på autobahn med dekalen 725 tds där bak men jag vet inte om han stoppat i motorn eller bara dekal trimmat. En annan stog på en bilfirma i Köln där man utgått från en maxutrustad 740i och plockat motor och drivlina från 525 tds. Installationen var mycket proffsigt utförd med rätt instrument och fungerande färddator. Jag körde alldrig bilen men den går nog obetydligt sämmre än en 525 tds då vikt skillnaden inte är så stor. En fullständigt kry 525 tds flyttar på sig alldeles utmärkt. Man kan alldrig få en bil som är ombyggd i tyskland godkänd i sverige. Därimot går det bra att få den godkänd hos SBP om bilen redan har en svensk identitet och man utför ombyggnaden i sverige. MVH Calle |
|
J.L, blir nog billigare att köpa en 725tds e38 direkt skulle jag tro. För dig som kör väldigt lång vad jag kan förstå på dina bensinkostnader/månad vore kanske en 730d e38 att föredra? /Simon |
|
|
Varför inte 740D E32? :-) MVH, E38B12 |
|
|
Ja har kollat lite på 725 tds e38 och jag tycker att de är åt h-e för dyra jämfört med andra e38or av samma årsmodell. Då är 730d mer prisvärd i jämförelse men problemet är jag ej vill ha en bil vars värde halveras på ett par år. En e32a är idag inte värd något i pengar och kan således inte heller tappa så mycket. E38B12: har funderat på det också och det hade blivit en dragster! men jag tror att det förmodligen blir mycket enklare och billigare med en 725 tds! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.