|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Se till att du inte blir en del av statistiken om du gör det, samt se även till att det inte är någon annan trafik på vägarna. En raka någonstans 03:30 måndag morgon är det optimala för dylika... tester... | |
|
Hej! Min 320 går hyffsat lätt upp i 200 km/h. Har haft uppe den i 210 på mätaren och då kändes det som att den kunde fortsätta lite till. Var tyvärr tvungen att släppa. Skulle faktiskt tro att den orkar varva ur helt på plan mark. Räknar man ut vad det bkir i verklig fart så blir det 204 km/h. (34km/h vid 1000 rpm x 6000 rpm) /Håkan |
|
| tsaros, hehe jag har flera vittnen på detta, bla Shumi här på forumet han kan intyga detta med däcktjutet på 2ans växel vid 90-95km/h mätarfart vid växling till 3an. Vi snackar alltså ett mycket kort släpp, liksom bara tjuter till under några tiondelars sekund. Tilläggas att vid omkörning på 3ans växel (på dubbade vinterdäck) i 135-140km/h fick jag även ett mycket kort släpp på torr asfalt då 4an lades i. :-) | |
|
Då säger jag bara: Kolla upp däckkvaliten och hjulinställningarna på den bilen ;) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Även en hundratrettonfästars 318 gnisslar däck vid växling från tvåan till trean. Detta beror nog mer på den lätta bakvagnen och hjulgeometrier än urkraft från motorn... :-) | |
| Min gamla 320 -83 gick att få upp i 202km/h, och då kändes den fortfarande stabil. Men den var snorlåg med breda däck.. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.