AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
957

Lackskydd eller omlack...?

Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Har ju då köpt en M3:a från -94, självklart finns det en del stenskott på spoiler och motorhuv och några stycken även på framskärmarna, står nu i valet och kvalet om jag bara ska göra ett rejält lackskydd för att skydda lacken bättre i framtiden, kanske Ditec eller BVS, eller om man kanske tom. ska kolla upp vad det skulle kosta att lacka om ovan nämnda delar.

Om någon har tips på vad man ska välja av Ditec eller BVS, eller om någon har en hyfsad uppfattning av vad det skulle kunna tänkas kosta att lacka om spoiler, huv och framskärmar skulle jag bli mycket tacksam.
Bägge delarna rekomenderas...

Omlack kan man räkna grovt överslag på 2000-2500:-/del ( givetvis lite mindre med fler delar i samma färg)

Ditec rekomenderas starkt för bekymmersfritt bilägande och snygg lyster och hyffat skydd mot stenskott mm

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Min personliga åsikt är att du INTE ska lacka om delarna pga lite stenskott vilket är fullt normalt på en 10år gammal bil!Det finns en liten chans att det blir en ytterst marginell nyansskillnad om du lackar om,oftast syns den bara i ett visst ljus,men ack så störande om man e perfektionist...Jag lackade själv om min E34 pga en hel del stenskott samt att jag tyckte att lacken var allmänt matt.Bättre att lackskydda om jag får säg o kanske satsa på en seriös hellack om något år då tiden satt ordentliga spår:-).Att lacka om de delarna du nämner kostar ca 5-6" utan kvitto,en hellack kostar mellan 15-20".

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Kan få huv spoiler samt bägge framskärmarna omlackade för 5000, jämför det med en lackrekond för ca. 4500, kanske skulle man lacka om trots allt och sedan polera själv, eller vad säger ni ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.