|
|
|
|---|---|
|
Hej Finns det MP3 växlare till e38? I mitt fall 728 98 med tv/navi. Jag har sett annonser på MP3 växlare till e39 som är integrerad med bilens dator, men när jag ringde killen så sa han att växlare passar bara e39 och inte e38. Jag undrar om det verkligen är så och varför? Hur ska jag göra för att få in en MP3 växlare i min 728 som är integrerad med bilen dator? Finns det någon som har de i sin bil? Tack boys! | |
|
Har hört att alpine har en som ska passa... Mvh//Robban |
|
|
hej robban! Är du säker att det var till e38? Du vet inte vad den heter i så fall? |
|
|
Kommer inte ihåg vad den heter men den var till e38 funderade på att byta ut min... ska kolla om jag hittar den igen återkommer Mvh//Robban |
|
|
Ring och hör med dom på tv-boden dom har koll på alpine och bmw... Länk Mvh//Robban |
|
|
äntligen har jag ringde tv-boden Svaret blev att om jag har navi o tv så funkar inte mp3 växlaren med bilens dator. jag frågade vad detta beror på? han kunde inte svara mig utan sa att det går ej! jag förtår inte varför d inte går! vad har d m att jag har navi o göra! är det ingen här som har mp3 växlare i sin bil? |
|
|
äntligen har jag ringt tv-boden Svaret blev att om jag har navi o tv så funkar inte mp3 växlaren med bilens dator. jag frågade vad detta beror på? han kunde inte svara mig utan sa att det går ej! jag förtår inte varför d inte går! vad har d m att jag har navi o göra! är det ingen här som har mp3 växlare i sin bil? |
|
|
Det går visst! En Alpine CHM-S630, en Alpine KCA-130B adapter och en Blitzsafe BMW/ALP DMX V.1 eller DMX V.1 DSP adapter är vad som behövs som ett exempel. Det finns liknande grejer av andra fabrikat också. Blitzsafe adaptern, och alla alterntiv till den jag sett, kräver att bilen är förberedd för BMW's PI CD-växlare, detta kom 9.98, innan var det en BMW P CD-växlare. Har just byggt om min 11.96 E38 från P till PI kablage, och det var hyfsat enkelt - mektips nästan klart, skickar in inom kort. I mitt fall var syftet att kunna koppla in en Alpine CHM-S630. P kablaget är en större vit 3 polig kontakt för ström och en rund svart kontakt med skruvlåsning för signal. PI kablaget är en liten 3-polig kontakt och en fyrkantig liten 6-polig kontakt. Anledningen till bytet och ombyggnaden i min var att den gamla trötta orginal BMW P CD-växlare har varit på upphällningen en tid och den "hoppat" när man kört över ojämheter. Lyftet i ljudkvalitet var f.ö. förvånande stort i synnerhet i basen. |
|
|
Skrivfel! Skall ju stå: En Alpine CHA-S634, en Alpine KCA-130B adapter och en Blitzsafe BMW/ALP DMX V.1 eller DMX V.1 DSP adapter... |
|
|
balmgren Måste man byta radiodel om man uppgraderar från P till PI? |
|
|
Marcus, Jag behövde det inte, radiodelen är inte inblandad i signaleringen egentligen så tror inte det behövs i något fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.